Kliendikaebuste käsitlemise protseduuri kontrollnimekiri aitab kindlustada, et kõiki kaebusi käsitletakse õigesti ja järjepidevalt, tuues kaasa õnnelikumad kliendid. Kontrollnimekirja koostamine aitab kindlaks teha eri tüüpi kaebuste käsitlemise protseduure ning tagab teenuse kvaliteedi parandamise ja klientide rahulolu.
Paljudel ettevõtetel pole aimugi, kuidas klientide kaebusi käsitleda. Põhjuseks võib olla see, et nad ei tea, kuidas klientidega suhelda või oma probleeme lahendada.
See on suur probleem, sest õnnetud kliendid räägivad sageli oma sõpradele ja pereliikmetele oma negatiivsetest kogemustest, mis võivad viia äritegevuse vähenemiseni. Kas soovite teada, kuidas koostada plaani kliendikaebuste lahendamiseks? Kui jah, siis jätkake lugemist.
Klientide kaebused on äritegevuse tavaline osa. Tegelikult on võimatu alati kõiki rahuldada.
Kuid ettevõtted, kellel pole plaani kliendikaebustega toimetulekuks, võivad kiiresti hätta jääda. Kui te nende probleemide lahendamiseks midagi ette ei võta, tunnevad kliendid end solvatuna või ignoreerituna ning ei pruugi tulevikus enam tagasi tulla.
Organiseeritus on võtmetähtsusega ning aitab kindlaks teha, millist tüüpi kaebusi keegi esitab. See tähendab, et eri tüüpi kliendikaebustega tegelemiseks on oluline omada kindlat plaani.
Seetõttu on nii oluline koostada kliendikaebuste käsitlemise protseduuride kontrollnimekiri, mis aitab tagada, et kõiki kaebusi käsitletakse õigesti ja järjepidevalt, tuues kaasa õnnelikumad kliendid.
Kliendikaebuste käsitlemise protseduuri kontrollnimekiri mõjutab kliendikontakti personali tulemuslikkust. See on kasulik igat tüüpi äriüksusele, mis soovib, et kliendid naudiksid ettevõttega suheldes positiivseid kliendikogemusi.
Nii et olenemata teie ettevõtte tüübist, kui soovite oma klienditeenindust parandada ja klientide rahulolu suurendada, on kliendikaebuste käsitlemise protseduuri kontrollnimekiri mõeldud just teile.
Ei piisa ainult probleemi lahendamisest – peate veenduma, et ka teie kliendid on sellega rahul, kuidas seda lahendati. See tähendab tähelepanelikku kuulamist, öeldu kohta märkmete tegemist, nende kaebuste õigeaegset jälgimist ja e-kirja või kirja saatmist, kui olete kogu vajaliku teabe saanud.
Oluline on tähelepanelikult kuulata, sest pealispinna all võib olla muid probleeme, eriti kui suhtlete selle kliendiga esimest korda. Soovite veenduda, et mõistate, kus asjad valesti läksid, et see ei korduks tulevikus.
Klientide kuulamine aitab teil luua ka nendega paremaid suhteid ja suurendada nende lojaalsust. Kui kliendid tunnevad, et neid võetakse kuulda ja nende kaebusi võetakse tõsiselt, tulevad nad tõenäoliselt tulevikus tagasi ja soovitavad teie ettevõtet teistele.
Kõik algab tähelepanu pööramisest. See tähendab, et kuulate tähelepanelikult ja ei tegele kõne ajal kõrvaliste asjadega.
Järgmisena tuleb teha kuuldu kohta märkmeid. Nii saate edasisteks vestlusteks kõik oma faktid selgeks teha.
Lõpuks veenduge, et vastate neile viivitamatult ja annate teade, mis on tehtud ja mida plaanitakse teha. Ärge unustage lisada, et nende rahulolu on teie peamine prioriteet.
Teabe kogumine on klientide kaebuste käsitlemise oluline osa. See tähendab, et saate olukorra suhtes kõik vajalikud üksikasjad, et saaksite seda õigesti hinnata ja lahendada.
Kogutud teave aitab teil välja selgitada, mis läks valesti ja kuidas seda parandada. Samuti peab teil olema täielik teave, et pakkuda oma klientidele täpseid vastuseid.
Teabe kogumiseks on mitu erinevat viisi:
Kui olete valmis kaebust salvestama, tuleb teha seda viisil, mis aitab parandada teie teenuse kvaliteeti ja toimivusomadusi. Lihtsalt iga detaili salvestamine ei ole piisavalt hea, nii et selle asemel valige, millised punktid peate kaasama ja miks need on olulised.
Klientide kaebuste salvestamine võib aidata teil oma teenuse kvaliteeti järjepidevalt parandada. Selleks kogutakse teavet, mis aitab teil olukorda hinnata, et saaksite probleemi tõhusalt lahendada.
Klientide kaebuste registreerimine peaks toimuma nii, et see oleks kasulik ja tõhus. Koguda tuleks kõik üksikasjad, kuid pole vaja neid kõiki korraga salvestada. Veenduge, et salvestate järgmise teabe:
Kindlasti teavitage kliente kõnede salvestamisest, vastasel juhul võivad sellel olla ebameeldivad juriidilised tagajärjed.
Kui klient esitab oma kaebuse, on oluline näidata, et mõistate tema öeldut ja hoolite sellest. Isegi kui probleem on tingitud kasutaja veast, pöörduge tema poole alati viisakalt ja kaastundlikult. See aitab kasvatada kliendi usaldust ja tekitab tunde, et võtate tema muresid tõsiselt.
Empaatia ülesnäitamine võib aidata parandada teie suhteid kliendiga ja lahendada kaebust. Samuti võib see suurendada teie võimalusi säilitada see klient tulevase äri jaoks, sest see näitab, et olete valmis nendega koostööd tegema ja nende probleeme lahendama mõlemale poolele mõistlikul viisil.
Empaatia väljendamiseks tehke järgmist:
Kui klient esitab kaebuse, on oluline teda selle eest tänada. Nii tunnevad nad, et hindate nende tagasisidet, ja on rahul, et saate probleemile tähelepanu juhtida, et saaksite sellega tegeleda ja vältida selle kordumist.
Kui saadate oma klientidele meilisõnumi, milles tänate neid murede esiletoomise eest, võib see aidata suhteid luua ja näidata, et töötate probleemi lahendamise kallal. Klientide tänamine võib ka panna neid tundma, et neid hinnatakse ja nad võivad tulevikus suurema tõenäosusega tagasi pöörduda.
Võite oma kliente kaebuse eest tänada mitmel erineval viisil:
Kui klient esitab kaebuse, peate meeles pidama, et probleem võib olla temas, mitte teie ettevõttes. See ei muuda asjaolu, et peaksite kliendi ees vabandama ka siis, kui arvate, et teie ettevõte ei teinud midagi valesti.
Vabandamine võib näidata kliendile, et võtate tema kaebust tõsiselt ja töötate tema probleemi lahendamise kallal. See võib näidata ka teie kaastunnet nende pettumuse suhtes ja tunnistada nende probleemist tulenevaid ebamugavusi.
Selleks, et võtta klientide kaebusi tõsiselt, on oluline, et ettevõtte esindaja vabandaks otse kliendi ees. Vabandage siiralt ja võtke probleemi eest vastutus.
Kui te ei ole isik, kes kliendi kaebust käsitles, edastage kindlasti võimalikult kiiresti vabandussõnum.
Pärast kliendi ees vabandamist on oluline pakkuda lahendust. See võib olla kõike alates järgmise ostu allahindlusest kuni täieliku tagasimaksmiseni.
Lahenduse pakkumine näitab, et võtate meetmeid probleemi lahendamiseks ja soovite asju kliendi jaoks õigeks teha. See võib olla ka viis neile meeldida ja oma äri tulevikus säilitada.
Lahendust pakkudes on oluline järgida protseduuri ja mitte anda lubadusi, mida teie ettevõte ei suuda täita. Selle asemel keskenduge ja kirjeldage täpselt edaspidiseid käike. See aitab näidata kliendile, et olete tema kaebust kuulanud ja töötate lahenduse kallal.
Pärast lahenduse pakkumist on oluline arutada saadaolevaid võimalusi. See võib aidata kliendil tunda end ära kuulatuna ja väärtustatuna, samuti et võtate tema kaebust tõsiselt ja töötate selle lahendamise nimel.
Võimalike lahenduste arutamine kliendiga võimaldab tal valida endale sobivaima. See näitab ka seda, et olete valmis nendega koostööd tegema ega ürita neile lihtsalt peale suruda lahendust, mis ei pruugi sobida.
Parim on anda oma klientidele teada kõigist nende valikutest, enne kui otsustate, mida edasi teha. Nii tunnevad nad, et nende ettepanekuid võetakse arvesse ja nad saavad osaleda otsustusprotsessis.
Pärast kliendi kaebuse käsitlemist on oluline oma lubadusi täita. See näitab, et lahendate nende probleeme tõeliselt ja soovite, et nad oleksid teie ettevõttega rahul, kaitstes teid nii mainega seotud riskide eest.
Lubaduse täitmine annab kliendile teada, et tema vajadused on täidetud, ning see võib aidata luua usaldust teie ettevõtte ja tema vahel. Samuti aitab see näidata, et olete usaldusväärne ettevõte, kellele kliendid võivad loota.
Määrake tugiagentidele selged juhised selle kohta, mida nad saavad antud olukorras pakkuda. Nii on kõik ühel lainel ja ei teki arusaamatusi.
Peate olema väga ettevaatlik, et mitte jätta vahele ühtegi tähtaega ega anda lubadusi, mida teie ettevõte ei suuda täita. See võib kahjustada kliendisuhteid ja luua mulje, et olete ebausaldusväärne, mida keegi ei taha.
Pärast kaebuse käsitlemist on oluline oma kliente tänada ja neilt tagasisidet küsida.
Kliendirahulolu uuringu kaudu saadud teabe kasutamine toob esile, kui palju teie ettevõte oma kliente väärtustab, mis omakorda võib suurendada lojaalsust teie kaubamärgile. Lisaks aitab see tuvastada parandamist vajavad valdkonnad, et sarnased probleemid tulevikus ei korduks, ja parandab klientide arusaama teie kaubamärgist.
Peaksite oma klientidele selgitama, miks te nende tagasisidet vajate, samuti seda, millist teavet kasutatakse ja kes selle saavad. Nii teavad nad, et nende arvamus on oluline, ja saavad aru, millist mõju see teie ettevõttele avaldab.
Kui kaebus on lahendatud, on oluline haarata otsene kontroll tagamaks, et teie teenuse või toote kvaliteet ei kannataks. See tähendab klientide tagasiside jälgimist ja vajadusel tegutsemist.
Selleks, et käitlemisprotsessi iga samm oleks läbipaistev, on vaja sisekontrolli. Nii saate jälgida oma ettevõtte teenuse kvaliteeti ja teha vajadusel muudatusi.
Kontrollimised aitavad tuvastada organisatsioonisiseseid riske, mis võivad põhjustada klientide kaebusi või kahjustada mainet. Samuti annavad need tulemuslikkusest suure pildi, et saaksite koostada asjakohaseid talitluspidevuse plaane.
Kvaliteedikontrolli tõhususe tagamiseks on oluline sisemisi kontrolle regulaarselt testida. Sisekontrolli testimist saab teha erinevate meetodite abil, nagu näiteks auditid või intervjuud kaebusi esitanud klientidega.
Esimene samm on kuulamine, mis hõlmab kliendi kaebuste ja murede mõistmist. Teine samm on neile kaasatundmine, näidates, et mõistate nende pettumust käsitletava probleemi pärast. Kolmas samm on nende probleemide tõhus lahendamine, et nad oleksid asjade lahenduse käiguga rahul.
Oluline on säilitada klientidega tõhus suhe, lahendades samal ajal nende probleeme, vastates nende päringutele, hoides neid kursis nende kaebuste edenemisega ja vabandades võimalike ebamugavuste pärast. Lisaks peaksid ettevõtted astuma samme, et seda tüüpi probleemid tulevikus enam ei korduks.
Need on võimed ja tehnikad, mida ettevõtted kasutavad klientide kaebustega tegelemiseks. Need võivad hõlmata klientide murede kuulamist, neile kaasaelamist ja nende probleemide rahuldavat lahendamist.
Kõige levinumad kaebuste tüübid võivad olenevalt teie ettevõtte tegevusalast erineda, kuid mõned levinumad kaebused hõlmavad probleeme toodete või teenustega, arvelduse või maksevigu ning kohaletoimetamise või saatmise viivitusi.
Klientide kaebuste käsitlemise protseduuri olemasolu on oluline, sest see aitab ettevõttel tuvastada millal probleemid ilmnevad ja milliseid samme tuleb nende lahendamiseks ette võtta. Samuti annab see klientidele teavet selle kohta, kuidas nende kaebusi käsitletakse, mis võib suurendada usaldust nende ja teie ettevõtte vahel. Kaebuste haldamine on äritegevusele omane risk – kunagi ei tea, kuidas klient reageerib ja kuidas suudate tema vajadusi rahuldada. Seetõttu on selge protseduur vajalik, et teie ettevõte ei kannataks.
Kliendikaebuse vorm tuleks asetada kohta, kus kliendid saavad sellele hõlpsasti juurde pääseda. See võib olla teie veebisaidi kontaktileht või meil, mis saadetakse pärast teie ettevõttega suhtlemist.
Kasutajatoe kvaliteedi tagamise kontrollnimekiri
Kasutajatugi on esimene samm suurepärase klienditeeninduse pakkumisel. Tutvuge meie klienditoe kvaliteedi tagamise kontrollnimekirjaga, veendumaks, et kõik toimib tõrgeteta.
Turundusauditi kontrollnimekirja soovitatakse välja selgitada ainulaadsed müügiargumendid ja edastada neid potentsiaalsetele klientidele erinevate kanalite kaudu, nagu veebisaidid, sotsiaalmeedia, e-kirjad või müügimaterjalid. Tuleks välja töötada realistlik turunduseelarve ja jaotada raha vastavalt prioriteetidele, nagu sotsiaalmeedia reklaamide tasumine või jälgijate arvu suurendamine. Kõnekeskuse tõhususe saavutamiseks on oluline mõõta ja analüüsida mitmeid toimivusnäitajaid ja keskenduda töötajate liitumisprotsessi korralikule planeerimisele. Ettevõtte ja toote teabe esitamine erinevatel veebisaitidel võib aidata leida uusi kliente või investoreid. Üldiselt tuleks kasutada erinevaid kontrollnimekirju, et parandada kõnekeskuse ja müügitegevuse tõhusust.
Klienditeeninduse auditi kontrollnimekiri
Klienditeeninduse erinevates keeltes pakkumine suurendab müügivihjete arvu ja klientide hoidmise võimalusi. Tavaliselt tõlgitakse ettevõtte veebisaiti ja turundusmaterjale teistesse keeltesse. Sisseelamisprotsessi loomine uutele töötajatele on oluline hea klienditeeninduse tagamiseks alates esimesest päevast. Sisseelamisprotsessi loomiseks võib kasutada korralikke koolitusjuhendeid, teste ja küsimustikke.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Meie veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates eeldame Teie luba küpsiste paigaldamiseks, nagu on üksikasjalikult kirjeldatud meie privaatsuse ja küpsiste poliitika.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team