Turundusauditi läbiviimine on iga ettevõtte jaoks üks kriitilisemaid ülesandeid. See ei tähenda ainult ruutude märkimist, vaid pigem oma ettevõtte mõistmist ja kindlakstegemist, mis Teil hästi läheb ja mida saate parandada.
Kui Te pole kindel, kuidas alustada, või kui on kriitilisi valdkondi, millega tuleks kõigepealt tegeleda, juhendab see kontrollnimekiri Teid läbi kogu protsessi.
Lühidalt öeldes: turundusaudit aitab hinnata strateegiate, eelarvete ja muude turundustegevusse tehtavate investeeringute tõhusust.
Turundusauditi kontrollnimekirja abil saate hinnata, kui hästi on Teie lähenemisviis vastavalt turu vajadustele toiminud.
Oletame, et Te ei vasta klientide nõudlusele või ei rahulda praeguseid vajadusi seoses toote eeliste, kvaliteedi, ohutuse või toimivusstandarditega. Sel juhul tasub võimalikke parenduskohti lähemalt uurida.
Inventuuri tegemine võimaldab Teil hinnata, kui palju tööd on vaja teha enne otsustamist, kas muuta tooteid või mitte, suurendada tootmist uute toodete turuletoomiseks jne. See võib pikas perspektiivis säästa nii raha kui ka aega.
Kõik sõltub teie turunduseelsetest eesmärkidest – olgu need siis bränditeadlikkus või tehtud tellimuste tegelik arv – seega on oluline, et plaan ja mõõdetavad eesmärgid oleksid eelnevalt seatud.
Turundusaudit annab Teile juhised tõhusama strateegia rakendamiseks. See vähendab probleemsetele kohtadele raisatud aega ja toob esile kasvuvõimalused. Nii saate tõhusalt sihtida muudatusi, millel on parimad võimalused edukuse suurendamiseks.
Turundusauditid võivad aidata turundusmeeskonnal seada eesmärke ja mõõta edu. Mõistes, kui hästi on Teie varasemad jõupingutused vastanud klientide vajadustele ja kas mõni valdkond vajab rohkem tähelepanu, saate järgmises turunduskampaanias seada realistlikud ja saavutatavad eesmärgid ning vältida samade vigade tegemist.
Ettevõtete omanikud saavad samuti kasu turundusauditi kontroll-loendist. See aitab neil tuvastada parandamist vajavad valdkonnad ja kasutada uusi võimalusi maksimaalselt ära. Isegi kui Teil toimib kõik ladusalt, on oluline olla kursis valdkonna trendidega, et Teie ettevõte ei jääks valveta, kui konkurendid hakkavad Teie potentsiaalseid kliente tõhusamalt sihtima.
Iga turundusauditi esimene samm on oma praeguse turuosa kindlaksmääramine. See hõlmab oma ideaalse kliendi mõistmist, milliseid tema vajadusi saab rahuldada ja kuidas kliendini kõige paremini jõuda.
Kui Te pole kindel, kust alustada, looge ostja isikupära, mis kujutab endast väljamõeldud sihtklienti, sealhulgas demograafilist teavet ja käitumisomadusi.
Teie jõupingutuste edu või ebaõnnestumist pole võimalik mõõta, kui Teil pole selget ettekujutust, kellele Teie turundus on suunatud.
Mõelge, kui hästi mõistate potentsiaalseid kliente ja nende muresid seoses Teie toote või teenuse pakkumisega.
Tehke endale selgeks, milline Teie ideaalne klient välja näeb ja kuidas ta käitub. Alustuseks võite arvestada oma olemasolevate klientidega ja luua nende põhjal ideaalse kliendi. Uurige potentsiaalsetelt klientidelt sotsiaalmeediakanalites saadud tagasisidet.
Milliseid tööriistu selles etapis kasutada?
Veenduge, et kõik Teie tegevused aitaksid kaasa ühise eesmärgi saavutamisele ja et saate aja jooksul oma edusamme jälgida.
Ilma määratletud eesmärkideta on raske hinnata, kas Teie turundus on edukas või mitte. Tehke kindlaks, mida loodate oma turundusega saavutada ja kuidas hinnata oma õnnestumist.
Teie eesmärgid peaksid olema konkreetsed, mõõdetavad, saavutatavad, asjakohased ja ajalised (SMART). Jaotage need lühi- ja pikaajalisteks eesmärkideks, et Teil oleks selge ettekujutus, mida ja millal soovite saavutada.
Nüüd, kui Teil on oma sihtturust hea ettekujutus, on aeg analüüsida, kuidas nad Teie pakutavaid teenuseid või tooteid kasutavad. Saate ülevaate sellest, kuidas inimesed sellesse sektorisse suhtuvad, jälgides asjakohaseid märksõnu ja fraase ning sotsiaalmeedia kanaleid, kus kliendid räägivad oma vajadustest ja muredest.
Analüüsimine aitab mõista, mida Teie kliendid otsivad, kuidas nad seda otsivad, ning keelt, mida nad oma vajaduste arutamisel kasutavad. See teave aitab Teil kujundada oma turundusstrateegiaid ja luua kõlavat sisu.
Kontrollige, kuidas Teie tööstusharul ja konkurentidel läheb. Mida räägivad inimesed Teie konkurentidest veebis? Kas on uusi teenuseid või tooteid, millest peaksite olema teadlik?
Otsige võimalusi, kuidas konkurentidest eristuda ja meelitada rohkem kliente.
Üks tõhusamaid viise kindlaks teha, mida peaksite oma turundusega tegema, on TNVO-analüüsi läbiviimine. Tugevused, nõrkused, võimalused ja ohud on tegurid, mis mõjutavad, kui hästi saate oma ettevõtet või toote/teenuse pakkumist turundada.
TNVO-analüüs aitab keskenduda Teie jõupingutustele ja suunata ressursse kõige tõhusamalt.
Nõrkade ja tugevate piirkondade ning sellest tulenevate ohtude ja võimaluste tuvastamine loob Teie praegusest olukorrast realistliku ülevaate. See on lähtepunkt, et otsustada, mida saab ja tuleks ette võtta.
Loetlege kõik asjakohased tegurid, mis võivad Teid mõjutada, ja seejärel hinnake need tugevusteks, nõrkusteks, võimalusteks või ohtudeks.
Teie TNVO-analüüs peaks sisaldama iga valdkonna üksikasjalikku ülevaadet, sealhulgas ka seotust turundusstrateegiaga.
Samuti peaksite välja pakkuma strateegiad oma ettevõtte nõrkade külgede parandamiseks ja kõigi võimaluste ärakasutamiseks. Näiteks võite keskenduda uute toodete väljatöötamisele, et turu lünki kõige paremini ära kasutada.
Tehke kindlaks, kui hästi Te praegu oma sihtrühmani jõuate. See hõlmab kõigi Teie praeguste turundustegevuste tõhususe hindamist, alates veebisaidist ja veebipõhisest kohalolekust kuni sotsiaalmeedia kampaaniate ja e-posti uudiskirjadeni.
See aitab Teil tuvastada, mis töötab ja mis mitte, et saaksite keskenduda tegevustele, mis toovad parimaid tulemusi. See võimaldab Teil ka kindlaks teha, kas peate oma praeguses turundusstrateegias või taktikas muudatusi tegema.
Vaadake oma veebisaidi liiklust, konversioone, sotsiaalmeedia jälgijaid, e-kirjade avamisi ja klikkimise määra.
Ilma nende mõõdikuteta võib olla keeruline kindlaks teha, kui tõhus on Teie turundus ja kas tuleks teha muudatusi või mitte.
Kui suutsite läbi viia üksikasjaliku konkurentide analüüsi, siis oleksite pidanud ka mõistma, mis on Teie ainulaadne müügiargument (USP).
Teie ainulaadne müügiargument eristab Teid konkurentidest ja meelitab ligi kliente, kes otsivad midagi, mida keegi teine ei paku. Turundusauditi käigus peaksite analüüsima oma USP-d ja koostama plaani, kuidas seda maksimaalselt ära kasutada (kui Te seda veel ei tee).
Koostage nimekiri kõigist viisidest, mille poolest erinete oma konkurentidest, ja seejärel mõelge välja, kuidas neid erinevusi potentsiaalsetele klientidele edastada. Seda saab teha oma veebisaidi, sotsiaalmeedia postituste, e-posti uudiskirjade ja isegi müügimaterjalide kaudu. Koostage selge ja kokkuvõtlik aruanne, mis selgitab oma ainulaadseid müügiargumente.
Nüüd, kui Teil on hea arusaam oma sihtturust, USP-st ja praegustest turundustegevusest, on aeg kontrollida oma turunduseelarvet. See tagab, et Teil on rahalisi vahendeid tulemusi andvatele tegevustele eraldamiseks.
Oluline on omada realistlikku ettekujutust sellest, kui palju saate endal lubada turundusele kulutada, et saavutada soovitud tulemusi.
Vaadake üle oma praegune eelarve ja mõelge välja, kui palju saate iga kuu või kvartali turundustegevuseks eraldada. Samuti peaksite välja töötama turunduseelarvete jaotamise eelistatud lähenemisviisidel põhineva plaani. Näiteks kui sotsiaalmeedia turundus on Teie kõrgeim prioriteet, peaksite eraldama raha sellistele tegevustele nagu reklaamide eest tasumine või jälgijate arvu suurendamine.
Paratamatult tuleks visandada konkreetsed tegevused, mida oma ärieesmärkide saavutamiseks teha.
See aitab Teil keskenduda oma jõupingutustele, eraldada ressursse kõige tõhusamal viisil ja jälgida edusamme aja jooksul.
Lisage üksikasjalik plaan iga selles juhendis kirjeldatud etapi kohta. Määrake, kui kaua annate igale tegevusele tulemuste saavutamiseks aega, ja seadke eesmärgid, mida soovite saavutada.
Üks tõhusamaid viise turunduse parandamiseks on sisustrateegia väljatöötamine. See kirjeldab, mis tüüpi sisu Te toodate ja kui sageli avaldate.
Kvaliteetne sisu on iga eduka turundusstrateegia jaoks hädavajalik. See julgustab ostuotsuseid tegema, aitab potentsiaalseid kliente Teie ettevõtte suhtes harida ja suurendab usaldust.
Alustuseks looge loend sisu tüüpidest, mida soovite toota, sealhulgas ajaveebipostitused, sotsiaalmeedia värskendused ja videod. Samuti koostage iga platvormi jaoks toimetuskalender, et Teie ajakava oleks selgelt määratletud.
Veenduge, et kliendid saaksid Teiega hõlpsalt ühendust võtta ja probleemideta olulist teavet saada.
Sest see aitab luua paremaid suhteid. Nad usaldavad Teid rohkem, kui nad teavad, et võivad abi vajades Teie peale loota.
Saate kasutada mitmeid erinevaid meetodeid, et lihtsustada klientide võimalust Teiega ühendust võtta. Need ulatuvad klientidele nähtavatest (nt reaalajas vestlusvidinad) meetoditest nendeni, mis aitavad Teie agentidel oma töökoormust tõhusamalt hallata, suurendades omakorda klientide rahulolu.
LiveAgent pakub neid kõiki – saate kasutada sisseehitatud kõnekeskuse tarkvara, hankida turu kiireima reaalajas vestlusega rohkem müügivihjeid ja hallata kõiki vestlusi, sõnumeid, e-kirju, kõnesid jne ühest postkastist.
Nüüd, kui teil on sisu jaoks plaan, on aeg luua selle teostamiseks vajalikud digitaalsed varad.
Oluline on tagada, et kõik teie sotsiaalmeedia profiilid ja veebisaidi lehed oleksid ajakohased, et need meelitaks ligi külastajaid ja hoiaks neid Teie brändiga kursis. See aitab ka Teie ettevõttel professionaalsem ja usaldusväärsem välja näha.
Alustada tuleks oma veebisaidi ja sotsiaalmeedia profiilide loomisest või värskendamisest. See hõlmab asjakohase teabe lisamist, nagu Teie ettevõtte kirjeldus, kontaktandmed ja pildid või logod. Samuti veenduge, et kõik Teie lehed oleksid omavahel lingitud, et külastajad saaksid nende vahel hõlpsalt liikuda.
Kui olete oma ettevõttest ja turust tugeva arusaamise omandanud, on aeg koostada tegevuskava turundusstrateegia täiustamiseks. See kirjeldab konkreetseid samme, mida peate oma turunduse ebatõhusate aspektide parandamiseks võtma.
See aitab avastada arenguruumi ja koostada sobivate muudatuste plaani.
Teie tegevuskava peaks sisaldama üksikasjalikku ülevaadet Teie turundusstrateegia iga ebatõhusa aspekti kohta koos sammudega, mida saate nende parandamiseks võtta.
Määratlege oma auditi eesmärk. Turundusauditi eesmärgid on erinevad, kuid hõlmavad tavaliselt järgmist:
Kui olete eesmärgi välja selgitanud, on aeg määrata kindlaks oma auditi ulatus. Otsustage, mida lisada ja mis välja jätta. See aitab Teil analüüsi tegemisel õigel teel püsida. Mõned tegurid, mida tuleks arvesse võtta, hõlmavad järgmist:
Kui teate, mida vaadata, on aeg langetada otsus parima teabe kogumise viisi üle. Saadaval on erinevad auditeerimise meetodid. Valige see, mis Teie vajadustele kõige paremini sobib.
Mõned standardsed auditeerimise meetodid sisaldavad:
Uurige, kas Teie eesmärgid on täidetud või mitte ja milliseid muudatusi (kui neid on) on vaja teha. Esitage oma leiud kindlasti selgelt ja lühidalt, et juhtkond neid hõlpsasti mõistaks.
Mõned standardsed analüüsimeetodid hõlmavad järgmist:
Kui rääkida soovitustest, siis soovite lisada konkreetsed sammud, mida saab võtta auditis tuvastatud probleemide lahendamiseks. See tagab, et teate, mida on vaja teha ja millist plaani järgida. Veenduge, et Teie soovitused oleksid teostatavad ja realistlikud ning neid saaks otsekohe rakendada.
Koostage teostusplaan. Kirjeldage, kes vastutab iga sammu eest, milliseid ressursse on vaja ja ajakava, millal ülesanded tuleb täita. Hästi korraldatud teostusplaan aitab tagada, et muudatused tehakse õigeaegselt ja tõhusalt.
Kui muudatused on tehtud, on aeg hinnata nende tõhusust. Selles etapis saate kindlaks teha, kas Teie eesmärgid saavutati või mitte ja kas teel esines konarusi.
Conversion rates are the most accurate measure of your marketing campaign effectiveness. You can calculate conversion rates based on:
Põrkemäär on mõõdik, mida kasutatakse Teie saiti külastavate ja koheselt lahkuvate inimeste arvu jälgimiseks. See võib aidata Teil mõista, kas meelitate õiget vaatajaskonda või mitte.
Põrkemäär tuletatakse, võttes arvesse külastajate koguarvu, kes lahkuvad Teie saidilt pärast ühe lehe vaatamist, ja jagades selle külastuste koguarvuga. Kui see protsent on kõrge, võib Teie veebisaidil olla midagi, mis lülitab inimesed välja või ajab nad minema enne, kui neil on võimalus edasi uurida. Põrkemäärade vähendamiseks proovige:
Läbiklõpsamissagedus (CTR) on mõõdik, mida kasutatakse Teie reklaamidel tehtud klikkide arvu ja selle tulemusel Teie veebisaiti külastavate inimeste mõõtmiseks. Selle jälgimine võib aidata Teil tuvastada, millised reklaamivormingud, paigutused või võrgud toovad Teie saidile kõige paremini liiklust. CTR-i parandamiseks tehke järgmist.
Sotsiaalmeedia on võimas tööriist oma ettevõtte turundamiseks. See võib aidata Teil jõuda uute klientideni, luua suhteid praeguste klientidega ja luua müügivihjeid. Sotsiaalmeedia maksimaalseks kasutamiseks tehke järgmist:
Müük on Teie turundustegevuse lõppeesmärk. Müügi mõõdikute jälgimine aitab Teil välja selgitada, kas Teie kampaaniad toovad uusi kliente ja suurendavad klientide hoidmise määra. Müügi mõõdikute jälgimist saab teha läbi:
Bränditeadlikkuse parandamine on pidev protsess, mis nõuab aega ja järjepidevat pingutust, et näha tulemusi. Oma edusammude jälgimiseks tehke järgmist:
A marketing audit ought to cover all aspects of your marketing activity, from brand awareness to sales process. It should also include a review of your website, eCommerce platform, and social media presence. As you can see, there are many aspects to cover and working with teams is recommended, including your finance and accounting departments. Our checklist summarises all of the key points you need to cover in your audit.
If you're not achieving the desired results from your current campaigns, try A/B testing different ad formats and placements (e.g, text vs. image ads). In addition, monitor website traffic for spikes in inactivity and look for trends to determine which ads bring in new customers. It may also be a good idea to review your website's design, content strategy, or SEO keywords to see where you can improve.
The best way to prepare for a marketing audit is to gather all of the relevant data and have it ready for review. This includes analytics from your website, eCommerce platform, social media accounts, and email marketing tools. You should also have any branding or design assets ready for review, as well as an overview of your current campaigns and their results. You can download our free marketing audit checklist PDF, which includes a summary of all the key points you need to cover in your audit.
There is no one-size-fits-all answer to this question, as the format of a marketing audit will vary depending on the size and complexity of your business. However, most audits will include: Executive summary - a brief overview of the key points from your audit, including any recommendations or next steps. Current marketing activity - an outline of all ongoing and completed marketing campaigns, as well as how successful they were in driving sales. Marketing goals - details about your business objectives for each type of campaign you run to give a clear understanding of what you're trying to achieve. Marketing activities review - an assessment of e.g. your website's design, user experience, content, SEO, social media, and email marketing strategy. Financial review - an examination of how much you're spending on marketing and whether or not this is generating a good return on investment (ROI). Next steps - recommendations for ways to improve your marketing activity based on the findings from your audit.
Again, there is no definitive answer to this question. However, you should allow enough time to review all the data and make recommendations for improvement. By using our digital marketing audit checklist, you can reduce this time to a minimum because you won't need to make any additional changes nor miss anything crucial.
Email marketing is one of the most important channels in digital marketing. It's a great way to connect with customers and keep them updated on your latest products and services. Auditing your email marketing is an essential part of maintaining a successful campaign.
Saage esimesena oma postkasti eksklusiivseid pakkumisi ja värskemaid uudiseid meie toodete ja teenuste kohta.
Täname Teid registreerumast LiveAgenti.
Kohe pärast konto paigaldamist, saadetakse Teie e-postile sõnum sisselogimistunnustega.
Kui kannatate pisut, pääsete pärast installi oma kontole otse siit ligi.
Saadame sisselogimisandmed Teie postkasti kohe kui protsess on lõppenud.
Meie veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates eeldame Teie luba küpsiste paigaldamiseks, nagu on üksikasjalikult kirjeldatud meie privaatsuse ja küpsiste poliitika.
Oleme saadaval mitmetel kuupäevadel