Graafilise disaini kontrollnimekiri hõlmab samme alates ideede hindamisest ja kontseptsiooni valimisest kuni eelarve planeerimise ja mustandite loomiseni, et tagada disaini kvaliteet.
Graafika kujundamisel tuleb arvestada paljude elementidega ja enne alustamist on oluline teha uurimustööd. Kasutage enese abistamiseks seda käepärast kontrollnimekirja.
Graafilise disaini kontrollnimekiri on elementide loend, mida peaksite enne sisu avaldamist kontrollima. Peate mõtlema, kuidas iga aspekt on Teie konkreetsete eesmärkidega seotud.
Loend aitab vältida levinud vigu. Samuti tagab see, et Teie graafika on täpne ja professionaalse välimusega. Lisaks aitab see toota kvaliteetset graafikat, mis tõstab Teie ettevõtte konkurentsist kõrgemale.
Disaini ülevaade on dokument, mis sisaldab kogu projekti kohta asjakohast teavet. See peaks sisaldama:
See annab Teile kogu teabe, mida vajate projektiga töötamise alustamiseks. Kui mõned kriitilised elemendid puuduvad, võib see hiljem protsessis põhjustada vigu ja viivitusi.
Võite ülevaate ise kirjutada, kuid parem on panna klient seda tegema. Nii vastab see nende ootustele algusest peale.
Selles etapis pole vaja kasutada professionaalset vektoril põhinevat disaini- ja joonistusprogrammi. Võite lihtsalt kasutada Google Docsi või muud tekstitöötlusprogrammi.
Uuringud on üliolulised kvaliteetsete ning täpset sõnumit edastavate visuaalide loomiseks. Koguge kindlasti teavet edastatava teema kohta, samuti konkurentide asjakohaste kujunduste kohta.
See aitab Teil saada rohkem teavet oma vaatajaskonna ja selle kohta, mida nad visuaalide osas otsivad. Soovite veenduda, et edastatav teave või mõiste on selge ega aja neid segadusse.
Heitke pilk teistele oma tööstusharu disainidele ja konkurentide kaubamärkidele. Vastavalt selle turu tarbijate disainieelistustele saate otsustada, mis töötab ja mis mitte.
Kui Te pole kindel, kust alustada, proovige inspiratsiooni ammutamiseks kasutada Behance’i või Pinteresti.
Ajurünnak võimaldab Teil oma disainikontseptsiooni jaoks välja töötada uuenduslikke ideid. Parim viis selle etapiga toimetulemiseks on tagada, et puuduksid piirangud ning saaksite uurida võimalikult palju võimalusi.
See samm tagab enne järgmisse etappi liikumist laia valiku kontseptsioone.
Looge loov keskkond, kus kõik saavad oma ideedega kaasa aidata, olenemata sellest, kui veidrad need tunduvad. Pidage meeles, et ajurünnakus pole halbu ideid.
Vajate märkmikku ja pastakat, et oma mõtteid ja ideid kirja panna, olgu need nii lihtsad kui tahes.
Disaini kontseptsiooni valimisel on loovisikutel sageli probleeme, kuna võib olla raske teada, millega soovitud tulemus saavutatakse.
Selles etapis kitsendate kõiki ajurünnaku käigus loodud kontseptsioone, muutes disainiprotsessi lihtsamaks.
Disainimeeskond peab enne edasiliikumist kontseptsioonis kokku leppima. See hoiab ära hilisemad erimeelsused ja segadused.
Meeleolutahvel aitab Teil konkreetset kontseptsiooni visualiseerida ja tuua kõik samale lehele.
Parima võimaliku disaini loomiseks on aeg hakata oma ideid hindama.
See aitab kindlaks teha oma disaini konkreetsed üksikasjad ja veenduda, et kõik on kooskõlas Teie visiooniga.
Enne ideede hindamist peate teadma oma eesmärke. Kui meeskonnaliikmed teevad koostööd, tuleb kindlasti muutustest regulaarselt teavitada.
Mallid võivad aidata ideid visuaalselt realiseerida ja erinevaid kujundusvõimalusi hinnata.
Iga projekti üks olulisemaid aspekte on tähtaegade seadmine ja nende järgimine. See samm aitab tagada, et kõik projektis osalejad teavad, mida nad peavad tegema ja millal seda on vaja teha.
See aitab hoida kõiki õigel teel ja vältida viivitusi või vahele jäänud verstaposte.
Looge konkreetsete tähtaegadega projekteerimisprotsessi iga etapi jaoks ajakava. See tagab, et kõik püsivad õigel teel.
Projektihaldustööriista nagu Asana.
Igat tüüpi sisu kujundamisel arvestage oma eelarvega. Te ei kuluta rohkem kui määratud eelarves, täites samal ajal kõik oma kujunduse elemendid.
Tagamaks, et Te ei ületaks eelarvet ja saavutaksite ikkagi soovitud välimuse ja tunde.
Arutage eelnevalt kõiki oma meeskonna vajadusi ja piiranguid. See aitab Teil määrata iga etapi eelarve.
Arvutustabelit teenuses Google Sheers eelarve korraldamiseks ja jälgimiseks.
Järgmine samm on kavandite koostamine, kui olete oma kontseptsiooni lõpetanud. See annab teile parema ülevaate sellest, kuidas kõik peaks välja nägema, kui see on valmis.
See samm võimaldab ümbertöötlusi ja tagasisidet, et saaks teha kõik vajalikud muudatused enne kujunduse lõpetamist.
Meeskonnaliikmed võivad selle aja jooksul murede või küsimustega ühendust võtta. Samuti võib see aidata vältida viimase hetke muudatusi, mis võivad tähtaegu mõjutada.
Adobe Photoshopi või Illustratorit, mis on küll suhteliselt keerulised tööriistad. Neile, kellel pole tehnilisi oskusi, on Canva palju lihtsam alternatiiv.
Enne kui hakkate isegi graafilist disaini tegema, vaadake projekti ettevalmistust. See tähendab õigete tööriistade valimist ja tööruumi tõhusat seadistamist.
Kui kasutate valesid tööriistu või teie tööruum pole õigesti seadistatud, võib see teie töövoogu aeglustada ja tekitada frustratsiooni.
Näiteks kui töötate veebidisaini kallal, veenduge, et kogu vajalik tarkvara oleks aegsasti alla laaditud ja installitud.
Vaja läheb korralikku disainiprogrammi (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, InDesign jne), lisaks veel graafiliste disainerite joonistamise tahvelarvutit.
Alustuseks veenduge, et Teie dokumendi suurus on õigesti seadistatud.
Vale dokumendi suuruse kasutamine võib Teie graafikat moonutada ja avaldada negatiivset mõju Teie kujunduse üldisele välimusele.
Kontrollige kindlasti projekti jaoks vajalikke mõõtmeid. Teie disain peab vastama oma eesmärkidele.
Kõik kujundusprogrammid võimaldavad dokumendi seadetest muuta dokumendi suurust.
Veeris on põhisisu ja servade vaheline ruum. Tühjendamine on ala, mis ulatub “valmis” lõigatud servast kaugemale.
Kui need pole õigesti seadistatud, võib Teie graafika olla kärbitud või moonutatud.
Enamikul juhtudel töötate vaikimisi 0,25 tollise veerisega ja 0,125 tollise tühjendamisega.
Enamikul kujundusprogrammidel on vaikimisi veerise ja tühjendussätted, mida saate vajadusel muuta.
Värvirežiim võib määrata, kuidas värvid kombineeritakse vastavalt värvimudeli kanalite arvule. See võib mõjutada värvide detaile ja faili suurust.
Kui valite vale värvirežiimi, võib Teie graafika pärast printimist või levitamist olla moonutatud või tuhmunud. Samuti võivad need välja näha täiesti erinevad värvidest, mida näete oma disainiprojektis.
Kui töötate veebisaidi või sotsiaalmeedia vms kujundusega, veenduge, et värvirežiimiks oleks määratud RGB. See tagab, et Teie logo näib arvutiekraanil kuvamisel täpne.
Kui Teil on vaja kujundust printida, peate muutma värvirežiimiks CMYK.
Mõlemal Adobe Photoshopil ja Illustratoril on erinevad värvirežiimid, mille hulgast saate valida, näiteks indeksrežiim (256 värvi), halltoonide režiim (256 halli) ja bitmap-režiim (2 värvi).
Adobe Photoshopis ja Illustratoris pääsete neile valikutele juurde uues dokumendiaknas. Kui olete projekti juba loonud, avage Fail > Dokumendi värvirežiim.
Veenduge, et fonte oleks lihtne lugeda. Te ei soovi, et Teie teksti sirvimine oleks keeruline.
Raskesti loetavad fondid võivad muuta Teie sisu raskesti mõistetavaks.
Esmalt kasutage vaid paari erinevat fonti ja kasutage neid järjekindlalt kogu kujunduses.
Teiseks vältige keerulise välimusega fonte, nagu kursiiv- või käsikirja kirjastiilid, välja arvatud juhul, kui need sobivad Teie brändi identiteediga.
Kui te pole kindel, milliseid fonte kasutada, lubavad mõned veebisaidid enne sidumist erinevaid fonte koos katsetada, nt. Flippingfonts.com.
Graafilise disaini puhul viitab küljendus visuaalsete elementide paigutusele lehel, mis moodustavad kujunduse sisu.
Paigutusel on kaks eesmärki: edastada sõnum õigesti ja esitada teave loogilisel, sidusal viisil, mis toob esile kõige kriitilisemad punktid. Kui paigutus pole õige, võib see muuta Teie graafika ebaprofessionaalseks ja/või korrapäratuks.
Siin on viis punkti, mida hea paigutuse koostamisel meeles pidada:
Funktsiooni Guide Layout abil on võimalik Adobe’s luua ja salvestada paigutusi eelseadetena.
On aeg valida projekti jaoks oma värvipalett.
Veebisait või graafika võib vale värvi kasutamisel välja näha täiesti erinev.
Näiteks erepunane taust ei pruugi veebilehe sisu jaoks sobida. Isegi valge teksti kasutamine ei aita, kuna kasutajad ei loe seda.
Üldiselt peaksite kasutama värve, mis sobivad hästi kokku ja millel on kujunduses eesmärk. Kui Te ei tea kuidas, järgige värviteooriat.
Adobe’s saate luua kohandatud värvipalette. Kui olete ummikus, võite leida erinevaid värvikombinatsioone ka veebist või disainiõpikutest.
Kui lisate projekti pilte, peaksite need esmalt optimeerima.
Optimeerimata pildid muudavad Teie lõpliku kujunduse liiga suureks või võib see välja paita pikslitena.
Pildi optimeerimiseks on palju erinevaid viise. Saate faili suurust vähendada, tihendades seda, või kasutada pildivormingut (nt JPEG või PNG), mis selle automaatselt optimeerib.
Adobe Photoshopis võimaldab suvand Save for Web optimeerida pilte enne nende eksportimist erinevatesse vormingutesse. Samuti võite leida veebipõhiseid tööriistu, mis optimeerivad Teie pilte tasuta.
Kui Teie kujundus sisaldab teksti, esitage endale järgmised küsimused:
Kui Te pole ettevaatlik, võib valede fontide või teksti joonduse kasutamine muuta Teie kujunduse ebaprofessionaalseks.
Õige fondiskeemi valimiseks on ülioluline omada üldist ettekujutust sellest, millisena soovite oma dokumendi välimust näha. Näiteks kui loote sündmuse jaoks flaieri, kasutage fonte, mida on lihtne lugeda ja mis sobivad sündmuse tooniga.
Adobe Photoshopis saate teksti loomiseks ja redigeerimiseks kasutada tööriista Text. Adobe Illustratoris võimaldab eraldi tööriist TypeTeil teksti vormindada ja joondada. Samuti leiate rohkem valikuid mõlema programmi teksti redigeerimiseks menüüst Window.
Kui kasutate kujunduses musta tausta, on oluline kasutada tavalise musta asemel rikkalikku musta. Eriti kui plaanite oma disaini printida.
Rikkalik must on sügavam kui tavaline must, muutes teksti ja muud elemendid teravamaks ja puhtamaks.
Peate muutma CMYK tindi väärtusi. Täiusliku rikkaliku musta valemi leidmiseks võib kuluda paar katset.
Adobe Illustratoris on valik nimega Graphic Black, mida saate kasutada rikkaliku musta värvi loomiseks.
Autoriõigus kaitseb loometööd loata reprodutseerimise ja kasutamise eest. Kui kasutate pilte või fonte, mis ei ole Teie enda oma, lisage dokumenti kindlasti ka omaniku autoriõiguse teave.
Piltide või fontide kasutamine ilma loata on ebaseaduslik, seega peate nende loojaid tunnustama.
Enne autoriõigusega kaitstud teose kasutamist peate hankima loa. Autoriõiguste litsentsi rikkumise vältimiseks lugege see põhjalikult läbi ja mõistke seda.
Milliseid tööriistu kasutada autoriõiguste teabe lisamiseks?
Saate lisada igale Illustratori, Photoshopi või InDesigni dokumendile autoriõiguse teavet, valides Fail > Failiteave.
Kontrast on suurepärane võimalus rõhutada seda, mis on oluline, ja juhtida külastajate pilku projekti konkreetsele valdkonnale.
Kui Teie kujunduses on liiga vähe kontrasti, muutub teksti lugemine ja muude elementide äratundmine keeruliseks.
Kontrastsus ei piirdu ainult värvidega. Saate lisada oma kujundusele kontrasti, kasutades erineva suurusega elemente, tekstuure ja mustreid.
Erinevate elementide erinevuste tuvastamiseks saate kasutada tasuta veebipõhist tööriista, näiteks Contrast Checkerit.
Kui kasutate teksti sisaldavaid pilte või illustratsioone, veenduge, et elemendid oleksid tasakaalus.
Graafilised elemendid tuleks kujundamisel tasakaalustada, et need tunduksid pigem tahtlikud kui juhuslikud.
Tasakaalu saab saavutada erinevate visuaalsete raskuste abil, nagu sümmeetrilisus, asümmeetrilisus, radiaalsus või isegi tasakaaluvälisus.
Adobe’s on disaini tasakaalu saavutamiseks mitu viisi. Üks võimalus on kasutada ruudustikku Rule of Thirds. Võite samuti reguleerida elementide asukohta ja suurust, kuni need näevad tasakaalus välja.
Kui plaanite oma kujundust printida, on oluline lisada kärpimismärgid.
Kärpimismärgid aitavad printeril tuvastada, kus tuleb paberit lõigata, nii et kõik kuvatakse õigesti.
Kui kavatsete lasta oma dokumendi kaubanduslikult trükkida, valmistage kõigepealt näidisleht, et tagada kärpimismärkide täpsus.
Adobe’s saate lisada kohandatud kärpimismärke, kohandades sätteid jaotises Crop Marks.
Disaini loomise viimane etapp on brändijuhendi koostamine, et igaüks teaks, kuidas täpselt graafilist disaini kasutada.
Veenduge, et brändijuhendid täpsustaksid, kuidas ja millal Teie kujundust saab kasutada, eriti kui kujundate logo või turunduspilti. Selgete reeglite kehtestamata jätmine võib tulevikus põhjustada probleeme.
Brändijuhendid peaksid sisaldama teavet järgmiste elementide lubatavate failivormingute, värvide ja suuruse kohta:
Saate valida ühe järgmistest programmidest: Adobe Illustrator, Microsoft Word või Google Slides.
Enne disaini avaldamist või printerile või kliendile saatmist kontrollige oma kujundust veel üks kord.
Lõpptoote vigade vältimiseks peaksite kõik veel kord üle kontrollima.
Veenduge, et Te pole midagi olulist kahe silma vahele jätnud, vaadates uuesti läbi kõik graafilise disaini kontrollnimekirja etapid.
Meie kontrollnimekirja kasutamine on tõenäoliselt lihtsaim viis selle saavutamiseks. Uurige ise!
Kui Teie disain on valmis, on aeg lõpptoodet levitada.
Veenduge, et salvestate oma projekti õiges vormingus. Vastasel juhul võib see teie töö kvaliteeti halvendada.
Parim viis selleks on ühe projekti eksportimine mitmes vormingus.
Standardsed rasterfailid on JPEG, PNG ja GIF. Lisaks saate oma kujunduse salvestada PDF-vormingus või eksportida selle edasiseks redigeerimiseks AI-sse, EPS-i, TIFF-i ja PSD-sse.
Kontseptuaalne etapp:
Projekti ettevalmistus:
Disaini elemendid:
Väljund:
Hinnad võivad olenevalt disaineri kogemusest ja projekti tüübist suuresti erineda. Üldiselt maksavad graafilised disainerid 25–200 dollarit tunnis, keskmine määr on umbes 75 dollarit tunnis. Mõned disainerid võivad tunnitasu asemel võtta kindlat tasu projekti tüübi eest. See tasu võib olla vahemikus $ 500 kuni $ 5000 projekti puhul, mille lõpuleviimiseks kulub tavaliselt 50–100 tundi.
Liiga paljude fontide, sealhulgas madala eraldusvõimega piltide valimine, liiga väikese või raskesti loetava teksti kasutamine ja piisava tühja ruumi lisamata jätmine. Parim on jääda maksimaalselt kahe või kolme fondi juurde ja veenduda, et need üksteist täiendaksid. Madala eraldusvõimega pildid tunduvad suurendamisel sageli udused ja pikslilised, seega on mõistlik võimalusel kasutada kõrge eraldusvõimega pilte. Valge ruum on kriitilise tähtsusega visuaalselt atraktiivse paigutuse loomiseks ja teksti hõlpsalt loetavaks muutmiseks.
Professionaalsed graafilised disainerid toodavad kvaliteetset graafikat, mis järgib teie ettevõtte esteetilist külge, paistab sotsiaalmeedias silma, veenab uusi kliente ja kasvatab lojaalsust. Disainid ei nõua aeganõudvaid ja kulukaid värskendusi, vaid näevad pigem värsked välja aastaid.
See peaks sisaldama konkreetseid projekteerimisnõudeid, järgitavaid põhimõtteid ja läbivaatamisprotsessi. Täitke kontrollnimekiri ja näete, et katame kõik need aspektid.
Müügivihjete magneti kontrollnimekiri
Loo efektiivne müügivihjemagnet meie kontrollnimekirjaga! Suurenda oma müügivihjete arvu ja tõsta hõivatuse tõhusust.
Uue veebilehe lansseerimise kontrollnimekiri
Uue veebilehe lansseerimise kontrollnimekiri aitab tagada teie saidi sujuva ja vigadeta käivitumise. Avastage punkt-punktilt juhend, mis hõlmab sisu loomist, disaini, kasutajakogemust ja turundust, et valmistada oma veebileht edukaks avaldamiseks ette. Täielik juhend tõrgeteta lansseerimiseks!
Discover practical tips and essential guidelines for successfully managing a remote team with our comprehensive checklist. Learn how to set clear working hours, plan meetings, ensure a safe work environment, and provide training—everything you need for effective remote work management. Ideal for business owners, HR departments, and remote employees seeking to enhance productivity and communication. Visit now to streamline your remote team operations!
Kliendi hoolsuskohustuse kontrollnimekiri
Avasta LiveAgent'i kliendi hoolsuskohustuse kontrollnimekiri, mis aitab ettevõtetel tuvastada riske ja täita õiguslikke kohustusi rahapesu ja kuritegevuse vastu võitlemisel. Tagage oma ettevõtte turvalisus ja vältige võimalikke finantsriske selle põhjaliku juhendi abil.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Meie veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates eeldame Teie luba küpsiste paigaldamiseks, nagu on üksikasjalikult kirjeldatud meie privaatsuse ja küpsiste poliitika.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team