Listening to podcast on phone

Taskuhäälinguga alustamise kontrollnimekiri

Podcastid on suurepärane viis oma huvide ja ideede jagamiseks maailmaga ning neid on lihtne seadistada vaid mõne lihtsa sammuga. Podcasti saab luua igaüks ja alustamiseks on mitmeid võimalusi.

Podcaste seostatakse sageli isikliku kasutamisega, sest inimesed kuulavad oma nutitelefonis või muudes seadmetes saadete või loengute salvestusi. Kuid taskuhäälingud võivad olla ka ettevõtete jaoks suurepärased turundustööriistad. Paljud ettevõtted kasutavad juba taskuhäälinguid laiema publikuni jõudmiseks ja potentsiaalsete klientidega ühenduse loomiseks.

Podcasti alustamise kontrollnimekirja tähtsus

Taskuhäälingu käivitamisel peate läbima mõned põhitoimingud. Taskuhäälingu alustamise kontrollnimekiri aitab teil teha kõik vajaliku, et alustada õige jalaga.

Järgides seda samm-sammulist nimekirja, olete valmis eduka taskuhäälingu käivitamiseks, mis köidab ja lõbustab teie kuulajaid. See on oluline, sest edukas taskuhääling võib aidata teil luua oma valdkonnas autoriteeti ja usaldusväärsust ning jõuda uute vaatajaskondadeni.

Kes saavad kasu taskuhäälingu loomise kontrollnimekirjast

  • Ettevõtted

Ärilistel eesmärkidel saab taskuhäälinguid kasutada turundusvahendina toodete või teenuste reklaamimiseks või klientidega suhete loomiseks. Sellisena võib taskuhäälingu alustamise kontrollnimekiri olla väga kasulik ettevõtetele, kes soovivad podcastide maailmas laineid lüüa.

  • Loojad

Podcastid on ka suurepärane viis sisuloojatele vaatajaskonna baasi loomiseks ja maailmaga ideede jagamiseks. Kui olete sisulooja, võib taskuhäälingu alustamise kontrollnimekiri aidata teil oma saate esile tõsta ja suurendada eduvõimalusi.

  • Blogijad

Igaüks, kes peab oma ajaveebi, võib kasu saada ka taskuhäälingu kasutamisest, et täiendada ekraanil jagatud mõtteid heliklippidega. Alustades podcastiga ja lisades ajaveebipostitusi episoodidena, saavad blogijad reklaamida sisu uuel viisil.

Tutvuge meie taskuhäälingu alustamise kontrollnimekirjaga

Taskuhäälinguga alustamise kontrollnimekiri

Esimene asi, mida peate algaja podcasterina tegema, on seadma oma eesmärgid ja mida soovite saavutada.

Miks on eesmärkide seadmine oluline?

Teie eesmärgid on iga taskuhäälingu osas langetatud otsuse liikumapanev jõud. Need aitavad teil määrata sihtrühma, käsitletavad teemad, saate vormingu ja iga episoodi pikkuse.

naine kontrois töötamas sülearvutiga ja märkmeid tegemas

Kuidas seada eesmärke?

Teie sihid võivad sisaldada kõike alates bränditaju loomisest kuni publiku kaasamise või müügi kasvatamiseni. Kui teate oma eesmärke, on taskuhäälingu suhtes palju lihtsam otsuseid langetada.

Kui te pole kindel, millised peaksid olema teie eesmärgid, võtke aega ajurünnakuks ja kirjutage üles mõned ideed. Kui teil on võimalike eesmärkide loend, võite hakata seda kitsendama ühele või kahele punktile, mis on teie jaoks kõige olulisemad.

Milliseid tööriistu oma eesmärkide seadmiseks kasutada?

  • SMART eesmärkide tööleht – konkreetsete, mõõdetavate, saavutatavate, asjakohaste ja ajaliste eesmärkide seadmiseks
  • Tekstitöötlusprogramm – märkmete tegemiseks ja ideede jagamiseks
  • Arvutustabel – oma edusammude ja eesmärkide vahe-eesmärkide jälgimiseks

Määrake konkreetne teema või huvivaldkond, millele oma taskuhäälingus keskendute.

Miks on oluline leida oma nišš?

Niši valimine annab teie podcastile selge eesmärgi ja suuna. See muudab ka tugeva ja lojaalse vaatajaskonna loomise tõenäosuse tugevamaks.

Marketing agents - illustration

Kuidas leida oma nišš?

Teie nišš ei pea olema liiga konkreetne, kuid see peaks olema piisavalt keskendunud, et saaksite hõlpsasti sellega seotud teemadel rääkida. Niši valides mõelge sellele, mille vastu olete kirglik, milles teil on kogemusi ja millest teie sihtrühm oleks huvitatud.

Milliseid tööriistu oma niši leidmiseks kasutada?

  • Hobid ja huvid – ideede kogumiseks oma erialade kohta
  • Google Trends – et näha, milliseid teemasid otsitakse
  • Sotsiaalmeedia platvormid – et saada aimu, millest inimesed veebis räägivad

Mõelge välja, keda soovite oma taskuhäälingu ideaalseks kuulajaks, milline on teie sihtpublik ja kes võiks olla teie tulevane vaatajaskond.

Miks on oluline välja selgitada oma potentsiaalsed kuulajad?

Sihtpubliku määramine aitab teil otsustada, milliseid teemasid käsitleda, milline on saate vorming ja kuidas oma taskuhäälingut turundada. Samuti tasub eesmärkide seadmisel kaaluda, kes on teie ideaalne kuulaja, nii et see peaks käima käsikäes esimese sammuga.

Customer research illustration

Kuidas teha kindlaks oma potentsiaalsed kuulajad?

Sihtrühma uurimine tähendab sotsiaalmeedia platvormide, Google Analyticsi ja uuringute kasutamist. Kui te pole kindel, kust alustada, mõelge alustuseks läbi, kelleni soovite oma taskuhäälingu saadetega jõuda ja millest nad võiksid olla huvitatud.

Milliseid tööriistu kasutada potentsiaalsete kuulajate tuvastamiseks?

  • Google Analytics – et jälgida, kust teie praegune veebisaidi või ajaveebi liiklus tuleb
  • Sotsiaalmeedia platvorme – et saada aimu, kes teie nišist räägib
  • Küsitlusi – et koguda andmeid otse oma sihtrühmalt

Otsustage, kus oma taskuhäälingu saadet majutate. Valige erinevate saadaolevate hostimisplatvormide hulgast.

Miks on oluline otsida taskuhäälingu majutuse pakkujat?

Taskuhäälingu saadete hostimisplatvorm on koht, kus teie helifaile salvestatakse ja levitatakse. Seetõttu on ülioluline valida usaldusväärne host, kes suudab pakkuda teile vajalikke funktsioone ja tuge.

Choose the right domain name graphic

Kuidas otsida taskuhäälingu majutuse pakkujat?

Valida on paljude erinevate taskuhäälingu saadete hostimisplatvormide vahel, seega leidke enda jaoks sobivaim. Majutajate võrdlemisel võtke arvesse selliseid tegureid nagu hind, funktsioonid, kasutusmugavus ja klienditugi.

Milliseid tööriistu taskuhäälingu hostimise pakkuja otsimiseks kasutada?

  • Võrdluste veebisaite – et võrrelda erinevaid taskuhäälingu hostimisplatvorme
  • Klientide arvustusi – et saada aimu, mida teised inimesed konkreetsete võõrustajate kohta räägivad
  • Netisaadete kataloogid – populaarsete ja väljakujunenud taskuhäälingu hostide leidmiseks

Tehke kindlaks, mida vajate taskuhäälingu saate episoodide salvestamiseks ja kust saate selle varustuse osta.

Miks on oluline soetada taskuhäälingu varustus?

Kvaliteetsete helisalvestiste loomiseks peate investeerima mõnda põhilisse taskuhäälingu seadmesse. See ei pea olema kallis, kuid siiski tasub kaaluda, mida alustamiseks vaja läheb.

credit card payment - illustration

Kuidas osta podcasti seadmeid?

Mõelge, millist tüüpi mikrofoni vajate ja kas soovite investeerida täiendavasse tarkvarasse praeguses etapis või alles hiljem, kui olete juba kogenud taskuhäälingu saatejuht. Samuti on hea mõte mõelda, kuhu oma taskuhäälingu salvestisi salvestada ja kuidas neid redigeerida.

Milliseid tööriistu taskuhäälingu seadmete ostmiseks kasutada?

  • Mikrofoni arvestused – et võrrelda erinevat tüüpi mikrofone helikvaliteedi osas
  • Taskuhäälingu tarkvara – episoodide salvestamiseks ja montaažiprotsessideks
  • Taskuhäälingu majutamise akadeemia – juhised õige taskuhäälingu varustuse valimiseks

Enne salvestamise alustamist kontrollige, kas kõik on seadistatud ja töötab õigesti.

Miks on oluline oma taskuhäälingu hostimisteenust testida?

See samm aitab teil vältida tehnilisi probleeme. See annab teile ka võimaluse tutvuda taskuhäälingu platvormiga ja tagada, et kõik sujub algusest peale.

Career copywriter

Kuidas testida oma taskuhäälingu hostimisteenust?

Looge testepisood ja laadige see üles valitud hosti, seejärel kuulake salvestust helikvaliteedi kontrollimiseks ja probleemide tuvastamiseks. Samuti võite paluda sõbral või pereliikmel episoodi kuulata ja teile tagasisidet anda.

Milliseid tööriistu kasutada oma podcasti hostimisteenuse testimiseks?

  • Podcasti salvestamise tarkvara – testepisoodi loomisks
  • Podcasti majutamise juhendit – võimalike probleemide tõrkeotsinguks
  • Taskuhäälingu katalooge – kontrollimaks, kas teie episoode levitatakse õigesti

Valmistuge oma esimeseks salvestuseks, koostades umbkaudse stsenaariumi ja nimekirja sellest, mida võiksite küsida kõigilt saate külalistelt.

Miks on oluline kirjutada episoodi ülevaade?

See aitab teil salvestamisel rajal püsida ja tagada, et teie episoodid on hästi struktureeritud ja sujuvad. Küsimuste ette valmistamine on hea viis oma saatesse külalisi kutsudes sisu planeerida.

Automated customer service

Kuidas kirjutada episoodi ülevaadet?

Alustage ajurünnakust mõne taskuhäälingu teemalise ideega, mida soovite oma esimeses osas käsitleda. Kui teil on mõned ideed, ehitage need üksikasjalikumaks struktuuriks. Ärge unustage jätta ruumi spontaansusele ja arutelule.

Milliseid tööriistu episoodi ülevaate kirjutamiseks kasutada?

  • Märkmete kirjutamise rakendus – episoodi ülevaate koostamiseks
  • Uurimisvahendid – et aidata teil valmistuda intervjuudeks või aruteludeks
  • Google Docs – koostööks, kui töötate koos teise hosti või külalisega
  • Küsitluste tarkvara – abistamiseks küsimuste kirjutamisel

Kui plaanite oma saates külalisi küsitleda, võtke potentsiaalsete intervjueeritavatega ühendust ja leppige kokku vestluseks sobiv aeg.

Miks on intervjuude ajastamine oluline?

Mõne külalise küsitlemine annab teile episoodi jaoks palju materjali. Kõigile osapooltele sobiva aja ja kuupäeva määramine tähendab, et intervjueeritavatega ühenduse võtmisel ei teki probleeme.

Head of marketing

Kuidas intervjuusid ajastada?

Mõelge, keda soovite intervjueerida ja miks. Kui olete mõelnud mõnele inimesele, võtke nendega e-posti või sotsiaalmeedia teel ühendust ja pakkuge välja vestluse aeg. Austage alati nende aega ja proovige olla võimalikult paindlik.

Milliseid tööriistu intervjuude ajastamiseks kasutada?

  • Kalendri/ajastamise tarkvara – kuupäevade ja kellaaegade kooskõlastamiseks
  • Suhtlusvahendid – potentsiaalsete külalistega ühenduse võtmiseks
  • Intervjuu küsimuste mall – aitab teil vestluseks valmistuda

Nüüd, kui ettevalmistus on lõppenud, on aeg luua oma esimene podcast.

Miks on esimese episoodi salvestamine oluline?

See on hetk, mida olete oodanud – aeg jagada oma kirge maailmaga. Esimese episoodi salvestamine aitab teil närvidest üle saada ja annab aimu sellest, mis tunne on olla taskuhäälingu saatejuht.

woman recording - illustration

Kuidas oma esimest episoodi salvestada?

Seadistage salvestusseade vaikses ruumis ja kontrollige, kas teil on kõik vajalik. Lülitage märguanded välja, tehke helikontroll (helisalvestus), kontrollige kõrvaklappe ja mikrofoni sisendit, avage salvestustarkvara, vajutage salvestusele ja salvestage helifailid (helifailid).

Kui teete taskuhäälingu intervjuud, peaksite laskma külalisel järgida samu salvestamise eelseid samme nagu ülal ja seejärel avama oma videokonverentsi tarkvara, et talle helistada.

Milliseid tööriistu oma esimese episoodi salvestamiseks kasutada?

  • Mikrofoni – hääle salvestamiseks
  • Kõrvaklappe – heliprobleemide kuulamiseks ja taustmüra kõrvaldamiseks
  • Salvestamise tarkvara – heli salvestamiseks
  • Videokõne tarkvara – kui intervjueerite kaugeid külalisi

Kui olete oma episoodi salvestanud, on aeg seda lihvida.

Miks on episoodi redigeerimine oluline?

Järeltöötlus aitab teil kustutada kõik vead, eemaldada kõik ebamugavad pausid ja tagada, et teie jagu kulgeb sujuvalt. See on ka hea võimalus lisada mis tahes sissejuhatavat muusikat või heliefekte.

Developer illustration

Kuidas podcasti redigeerida?

Tehke oma salvestised ja avage redigeerimistarkvara, importige helifail, eemaldage kõik soovimatud jaotised, lisage sissejuhatav muusika/heliefektid (valikuline) ja seejärel eksportige uus fail teie valitud vormingusse (nt mp3-failid).

Milliseid tööriistu taskuhäälingu redigeerimiseks kasutada?

  • Heli redigeerimise tarkvara – salvestiste lõikamiseks ja liitmiseks
  • Heliefekte – tootmisväärtuse lisamiseks (valikuline)
  • Sissejuhatusmuusikat – episoodi meeleolu loomiseks (valikuline)
  • Järeltöötluse kontrollnimekirja – veendumaks, et te millestki ilma ei jää

Viimane samm on kontrollida, kas teie esimene episood on leitav, lisades selle erinevatesse taskuhäälingu saadete kataloogidesse.

Miks on oluline taskuhääling avalikustada?

Kui lisate oma saate populaarsetesse kataloogidesse, saate jõuda täiesti uute potentsiaalsete kuulajateni, sest inimesed leiavad teie taskuhäälingu üles, kui nad otsivad seotud märksõnu.

feeling proud - illustration

Kuidas taskuhäälingut avalikustada?

Kogu protsess erineb sõltuvalt konkreetsest taskuhäälingu kataloogist, kuid üldiselt peate esitama saate pealkirja, taskuhäälingu saate kirjelduse, RSS-i taskuhäälingu voo URL-i, kaanepildi ja kategooria.

Milliseid tööriistu taskuhäälingu esitamiseks kasutada?

  • Katalooge – laadige oma saade populaarsetele taskuhäälingu platvormidele, nagu iTunes / Apple Podcasts, Spotify, Google ja Stitcher
  • RSS voo URLi – oma podcasti majutajalt
  • Kaanekujundust – näiteks 1400x1400px JPEG- või PNG-fail RGB-värviruumis sobiva failisuurusega (alla 500 kb)

Viimane samm on hakata oma taskuhäälingu saadet reklaamima, et inimesed saaksid selle leida ja kuulata.

Miks on oluline taskuhäälingut reklaamida?

Kui soovite, et inimesed teie saadet kuulaksid ja taskuhääling edukalt käivituks, peate neile selle olemasolust teada andma. Podcasti turundamine on parim viis teadlikkuse tõstmiseks ja inimestes teie pakutava vastu huvi äratamiseks.

Social media research illustration

Kuidas podcasti reklaamida?

Mõned populaarsed meetodid hõlmavad sotsiaalmeediat, jagades iga episoodi oma kontodel ja luues oma saate jaoks spetsiaalse lehe, kasutades suunamudijaid või saates külalispostituse artikleid; kirjutades ajaveebi sünoptilise või show-notes stiilis postituse koos esiletõstmistega; pressiteate väljasaatmine, et teavitada meediat teie uuest saatest; ja reklaam nii veebis (Facebooki reklaamid, Google AdWords) kui ka väljaspool seda (sponsorlus, messid).

Nõuanne! Kasutage ära LiveAgenti sotsiaalmeedia toe tarkvara ja saate kasu täiustatud automatiseerimisest, et lihtsustada suhtlust teie sotsiaalmeedia kontodel. Saate ühendada kõik oma kanalid ja lihtsustada küsimustele vastamist. Iga privaatsõnum jõuab ühte postkasti. Kasulik, kas pole?

Milliseid tööriistu oma podcasti reklaamimiseks kasutada?

  • Turunduse varasid – et inimestel oleks teie saateid lihtne jagada
  • Sotsiaalmeediat – platvormid nagu Twitter, Facebook ja Instagram
  • Sidusturundus – kui teil on müüa tooteid või teenuseid
  • Blogi postitusi – iga uue episoodi jagamiseks
  • LiveAgenti sotsiaalmeedia tugitarkvara – kõigi sõnumite hõlpsaks haldamiseks

Kuidas mõõta podcasti edu

Eesmärgi seadmine, nagu meie taskuhäälingute kontrollnimekirja loomise esimeses etapis arutlesime, aitab otsustada, kuidas soovite oma saate edu mõõta. Seejärel saate jälgida mõõdikuid järgnevates kategooriates, kui need on teie eesmärkide jaoks kohaldatavad, ja võimaldavad leida andmetest olulisi väljavõtteid.

Tellimused

See on kõige lihtsamini jälgitav mõõdik, kuna see on lihtne arv, mis aja jooksul tõuseb (või väheneb). Tellijate arvu näete enamikus taskuhäälingu kataloogides ja ka oma hostimisplatvormi kaudu.

Allalaadimised

Allalaadimiste arvu saate vaadata ka enamikus taskuhäälingu kataloogides või oma hostimisplatvormi kaudu. See number annab teile aimu, kui palju inimesi teie episoode kuulab.

Tagasilingid

Teie veebisaidile või ajaveebi tagasi viivate uute linkide arv on veel üks hea mõõdik, mida jälgida. Saate kasutada sellist tööriista nagu Ahrefs, et näha, kui palju uusi viitavaid domeene teie saidile lingib.

Mainimised / Sotsiaalmeedias jagamine

Et jälgida, kui sageli inimesed teie podcastist räägivad, saate oma saate nime jaoks seadistada Google’i märguande. Nii teavitatakse teid alati, kui keegi teie taskuhäälingu saadet veebis mainib.

Veebilehe liiklus

Kui teil on saate jaoks veebisait või ajaveeb, saate jälgida külastajate arvu, kes teie saidile oma taskuhäälingu episoodidest tulevad. See mõõdik annab teile ülevaate sellest, kui tõhusad on teie turundusstrateegiad liikluse tagasijuhtimisel teie saidile.

Konversioonimäärad

Kui teil on taskuhäälingu jaoks konkreetne eesmärk (nt müügivihjete loomine või müük), siis soovite jälgida konversioonimäära oma kuulajatest. See mõõdik näitab teile, kui palju inimesi teeb pärast teie osade kuulamist soovitud toimingu.

Hinded ja arvustused

Lõpuks on veel üks hea edu mõõdupuu taskuhäälingu kataloogides saadavate hinnangute ja arvustuste arv ja keskmine skoor. See tagasiside võib aidata teil mõista, mis inimestele teie saate juures meeldib (ja mis ei meeldi), et saaksite teha vajalikke parandusi.

Podcastiga alustamise kontrollnimekirja kokkuvõte

  • Seadke paika oma eesmärgid
  • Leidke oma nišš
  • Tuvastage oma potentsiaalsed kuulajad
  • Otsige taskuhäälingu hostimise pakkuja
  • Soetage oma podcasti varustus
  • Testige oma podcasti hostimisteenust
  • Kirjutage episoodi ülevaade (ja küsimused külalistele, kui see on asjakohane)
  • Planeerige intervjuud (kui see on asjakohane)
  • Salvestage oma episood
  • Redigeerige taskuhäälingut
  • Avalikustage oma podcast
  • Reklaamige oma taskuhäälingut

Frequently asked questions

Millised on viis peamist tõde, mida tuleks enne podcastiga alustamist teada?

Esmalt otsustage, millist paljudest erinevatest taskuhäälingutest soovite luua ja milline vorming sobiks seda tüüpi sisu jaoks kõige paremini. Teiseks, veenduge, et teil oleks oma saatele tähelepanu köitev nimi. Järgmisena leidke hostimisplatvorm, kus teate, et inimesed saavad teie episoode tellida ja alla laadida. Seejärel investeerige kvaliteetsetesse heliseadmetesse ja redigeerimise tööriistadesse, et veenduda oma podcasti professionaalses kõlas. Lõpuks tuvastage turul lünk, mida teie taskuhäälingu saade suudab täita, et see eristuks teistest ja te teaksite, et sellel on võimalus olla edukas.

Kas ma vajan podcasti alustamiseks publikut?

Juba algusest peale vaatajaskonna omamine annab teile olemasoleva grupi kuulajaid, kes on huvitatud sellest, mida teil öelda on, mis võib olla algaja podcasterina suureks tõukeks. Nagu öeldud, saate podcasti alustada ka ilma publikuta. Võimalik, et peate lihtsalt veidi rohkem pingutama, et inimesed alguses häälestuksid. Kui teil pole olemasolevat kuulajaskonda, proovige sotsiaalmeedia või veebifoorumite kaudu sõprade, pereliikmete ja teiste potentsiaalsete kuulajatega ühendust võtta, et anda neile oma saatest teada.

Kui tihti peaksin uusi podcasti episoode välja laskma?

Sellele küsimusele ei ole ühest vastust, kuna taskuhäälingu optimaalne avaldamise ajakava sõltub taskuhäälingu teemast, vaatajaskonnast, kelleni loodate jõuda, ja muudest teguritest. Hea rusikareegel on aga avaldada uusi episoode vähemalt kord nädalas, kui mitte sagedamini. See hoiab teie kuulajad kaasatuna ja tulevad tagasi rohkema sisu juurde

Mis on taskuhäälingu saate jaoks parim formaat?

See varieerub olenevalt sisu tüübist, mida soovite toota. Päeva lõpus on oluline katsetada ja leida, mis teile ja teie vaatajaskonnale kõige paremini sobib. Mõned populaarsemad vormingud hõlmavad intervjuusid, soolosaateid, ümarlauaarutelusid ja ühiselt hostitud taskuhäälingu saateid.

Millest peaks mu esimene taskuhäälingusaate jagu rääkima?

See sõltub teie sihtrühmast, kuid põhiline on see, et peaksite valima teema, mis on teie kuulajatele asjakohane ja huvitav. Seejärel peate tootma kvaliteetse podcasti sisu, mis aitab neil õppida ja kasvada.

Seotud Ressursid

Meie veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates eeldame Teie luba küpsiste paigaldamiseks, nagu on üksikasjalikult kirjeldatud meie privaatsuse ja küpsiste poliitika.

×
Plaanige üks-ühele kõne ja avastage, kuidas LiveAgent Teie ettevõttele kasulik võib olla.

Oleme saadaval mitmetel kuupäevadel

Plaani demo