Teenuse kvaliteet (QoS) on üks võimsamaid viise VoIP-kõnede kvaliteedi parandamiseks. Uurige, kuidas see tehnoloogia töötab ja kuidas see VoIP-kõned usaldusväärsemaks muudab.
Mis on QoS VoIP?
Mõiste QoS VoIP tähendab IP-kõne kvaliteeti. Teenusekvaliteedi tehnoloogia loodi VoIP-iga seotud levinud probleemide lahendamiseks. Mõnikord võib teie Interneti ribalaius olla piiratud, näiteks kui Internetti kasutavad teised teie ettevõttes või kodus olevad inimesed. Kui teie VoIP kõne konkureerib teiste kasutajatega, võib teie kõne venida, hakkida ja kõnekvaliteet võib halveneda. Teenusekvaliteedi tehnoloogia kasutamine võib vähendada värinat ja optimeerida teie ribalaiust.
Kas QoS on VoIP-ile oluline?
Üldiselt pole VoIP kõnede tegemiseks QoS-i vaja. QoS on viis VoIP-i kõnekvaliteedi tõstmiseks vastuvõetavale tasemele. Ilma selle tehnoloogiata võib teie kõnel tekkida probleeme pakettide kadudega, eriti kui teised kasutajad kasutavad parasjagu videokonverentsi. VoIP kõne ajal rääkides muudetakse teie vestlus digitaalseks teabeks ja edastatakse kiiresti VoIP-i pakettidena. Kui mõned neist VoIP-i pakettidest lähevad seadmetevahelise suhtluse ajal kaotsi, võib selle all kannatada teie kõne kvaliteet.
Kui soovite jätta oma harusse ja peakontorisse helistavatele klientidele hea mulje, on VoIP-i teenusekvaliteedi tehnoloogia suurepärane valik.
QoS-i nõuded VoIP kõnedele
Kvaliteetsete telefonikõnede tegemiseks VoIP-võrgu kaudu on QoS-i eeskirjade kasutamine intelligentne valik. Et teie kvaliteeditagamine toimiks VoIP-iga efektiivselt, tuleb järgida paari nõuet.
- Teenusepakkuja tugi. Küsige oma VoIP-teenuse pakkujalt, kas nad pakuvad telefonikõnedele QoS-i. Kui teie teenusepakkuja ei paku QoS-i, peate võibolla kasutama teist teenusepakkujat.
- Ribalaiuse nõuded. QoS optimeerib VoIP-liiklust kogu teie internetiühenduse kaudu. Kui teie internetiühenduse ribalaius on minimaalne, ei pruugi QoS-ist palju kasu olla. USA föderaalne kommunikatsioonikomisjon (FCC) annab juhisena minimaalseks ribalaiuse soovituseks 25 megabitti sekundis ja üleslaadimiskiirus 3 megabitti sekundis. Kui teie leibkonnas või ettevõttes on mitu inimest, võib olla kõige targem osta maksimaalne eelarvesse mahtuv ribalaius.
- Kontrollige oma interneti ruuterit. Kontrollige ruuteri seadeid, et näha, kas see on VoIP-i teenusekvaliteedi jaoks valmis. Näiteks võivad teie ruuteril olla ribalaiuse halduspiirangud. QoS-i toetamiseks võib olla vaja neid sätteid muuta.
VoIP-i teenusekvaliteedi seadistamine
Kui olete teenuse testimiseks VoIP-i testimistööriistaga ühel pool, järgige oma VoIP telefoni teenusekvaliteedi seadistamise järgmisi samme. Pidage meeles, et selliste probleemide nagu võrguvärina ja kehva häälekvaliteedi lahendamine võib nõuda pisut katsetamist. Kui vajate täpsemat abi, võtke ühendust oma VoIP-teenuse pakkuja võrguinseneridega.
- Kontrollige ribalaiuse piiranguid. Teie ruuteril või internetiteenuse pakkujal võivad olla ribalaiuse piirangud või ribalaiuse piirajad. Võrguinsenerid kasutavad neid piiranguid tagamaks, et kõik kasutajad saaksid internetti tõhusalt kasutada, olenemata sellest, kas nad kasutavad mobiilseadmeid või arvuteid.
- Arutage ribalaiuse säästmise tehnikaid. Paluge teistel oma ettevõtte või kodu kasutajatel voogedastusteenuste ja mängude kasutamist tööajal vähendada. Ainuüksi see muudatus tõstab teie häälkõnede kvaliteedi paljudel juhtudel aktsepteeritavale tasemele.
- Kasutage eelisjärjekorda. Häälkõnede vastuvõetava kvaliteeditaseme saavutamiseks või ületamiseks kontrollige ja lülitage sisse seadistus “prioriteetne järjekord”. See võimalus tähendab, et häälkõnedele antakse prioriteet, et saaksite oma ribalaiuse piiranguid maksimaalselt ära kasutada.
Kas QoS aeglustab internetti?
Mõned inimesed on mures teenusekvaliteedi tehnoloogia kasutamise pärast, kuna see mõjutab teisi inimesi. Selle mure mõistmiseks vaatleme ühte näidet.
FCC määratleb efektiivse minimaalse ribalaiuse standardiks 25 megabitti allalaadimisele ja 3 megabitti üleslaadimisele.
Teie olukord võib olla erinev. Võtke näiteks harukontorid, kus võib olla korraga mitu mobiilseadet, videokonverentsi ja häälkõnesid. Sel juhul on ribalaiuse piirangud tõenäolisemad. Siiski on ärikeskkonnas kõnede halb helikvaliteet vastuvõetamatu. Seetõttu tasub kasutada teenusekvaliteedi (QoS) sätteid, et kõneliiklusel oleks eraldi ribalaius.
Enne QoS-i sisselülitamist teavitage muudatusest. Eelnevalt teavitamine aitab vältida kaebusi, kui teised võrguseadmed uute seadistuste all kannatavad. Enamik ärikasutajaid mõistab, et kõneliiklust tuleb eelistada muud tüüpi liiklusele. Näiteks võib VoIP kõne kvaliteedi säilitamiseks olla vaja aeglustada YouTube’i videote vaatamist.
Mis on liiklusklass kvaliteediteenuses?
Kuna teenusekvaliteedi tehnoloogia nõuab suunamist, peate otsustama, milliseid teenuseid käsitletakse eelisjärjekorras. Liiklusklassid korraldavad teie interneti kasutuse sarnastesse rühmadesse. Näiteks võib teil olla üks liiklusklass häälkõnede ja videokonverentside jaoks. Meilil võib olla oma liiklusklass ja veebisirvimisel samuti oma liiklusklass.
- Määrake oma liikluse prioriteedid. Võtke veidi aega, et arutada oma liikluse prioriteete teiste kodus või ettevõttes olevate inimestega. Näiteks võite koostada loendi kõigist oma võrguseadmetest: sülearvutid, mobiilseadmed ja VoIP telefonid. Suuremas ettevõttes küsige teavet oma võrguinseneridelt. Kui olete nimekirja koostanud, saate selle põhjal prioriteete määrata.
- Kuidas läheneda kõneliikluse prioriteedile. Võrgu ülekoormuse mõju minimeerimiseks peaksid teie QoS-i profiilid sisaldama kõneliikluse ribalaiuse garantiisid. Kui ribalaiuse garantiid pole saadaval, määrake VoIP-i liiklusele kõrgeim prioriteet.
Näpunäide: pidage meeles, et päeva jooksul esineb ummikuid. Ameerika traadita interneti võrguoperaator Verizon on leidnud, et tööpäevaõhtud kella 7–23 on tüüpilised interneti tipptunnid. Selle aja jooksul ei pruugi VoIP-i liiklus ja videokonverentsid nii hästi toimida. Kui VoIP QoS pole paigas, võivad sellised probleemid nagu võrgu värin aeglustada teie VoIP-pakette ja häirida teie häälkõnesid.
Cover all means of communication with one solution
Stand up from your competitors with strong customer service culture. Resolve all your calls, chats and emails from one place.
Vaadake VoIP QoS-i videot
QoS VoIP ja reaalajas agentide klienditoe tarkvara pakuvad organisatsioonidele kvaliteetseid IP-kõnede (VoIP) teenuseid, parandades samal ajal võimsate klienditoe tööriistadega ka klienditeenindust. QoS VoIP kasutab teenusekvaliteedi (QoS) võimalusi, et tagada spetsifikatsioonid, nagu latentsus, värinad, pakettide kadu ja ribalaius. Liveagendi klienditoe tarkvara pakub organisatsioonidele piletisüsteemi, vestlust, teadmusbaasi ja muid võimsaid klienditeeninduse funktsioone. Need tehnoloogiad pakuvad klientidele suurepärast helikvaliteeti ning tõhusat ja kiiret klienditeenindust.
Kui olete huvitatud VoIP QoS-i teemadest, siis järgmine huvitav lugemine võiks olla MOS VoIP (Selgitatud), kus saate teada, kuidas MOS-i abil VoIP-i kõnekvaliteeti parandada. See artikkel selgitab ka, kuidas mõõta keskmist arvamusskoori ja miks see VoIP-ile oluline on. Veel üks kasulik allikas on VoIP (Selgitatud), mis tutvustab VoIP-i eeliseid ja puudusi ning aitab teil valida parima VoIP-i pakkuja. Samuti saate teada, kuidas VoIP töötab ja kuidas optimeerida oma internetiühendust VoIP-i jaoks. Kui teid huvitab VoIP-i praktiline rakendamine, siis VoIP telefoniteenus (Selgitatud) annab ülevaate VoIP-i kasutamisest kodus ja ettevõttes. Artiklis käsitletakse ka seda, millist varustust on VoIP-i jaoks vaja ja kuidas see erineb tavalisest lauatelefonist. Lisaks, kui soovite salvestada oma VoIP-kõnesid, avastage VoIP-kõnede salvestamine, mis pakub juhiseid kõnede salvestamise seadistamiseks ja selgitab salvestamise eeliseid ettevõtetele. Artiklist saate teada ka, kas peate klientidele teatama, et kõnesid salvestatakse.
Avastage, kuidas VoIP helistajad saavad muuta teie kõnekeskuse tõhusamaks, vähendades tööjõukulusid ja automatiseerides väljuvaid kõnesid. Õppige erinevatest VoIP helistajatest, nende eelistest ja kuidas need võivad suurendada agendi produktiivsust. Proovige LiveAgenti tasuta ja kogege esmaklassilist kliendituge!
Avasta VoIP-teenuse pakkuja valimise eelised ja puudused ning saa teada, kuidas VoIP võib olla kuluefektiivne, pakkuda paremat helikvaliteeti ja täiustatud funktsioone. Ideaalne juhend ettevõtetele, kes soovivad parandada oma telefoniside süsteemi. Alusta tasuta prooviversiooni ja koge kvaliteetset kliendisuhtlust LiveAgenti kaudu!
Avasta, kuidas VoIP-kõned pakuvad mobiilsust ja paindlikkust, krüpteerivad suhtlust ning säästavad kulusid võrreldes traditsiooniliste telefonisüsteemidega. Õpi, kuidas VoIP toimib, miks see on ideaalne konverentskõnede jaoks, ja mida on vaja selleks, et alustada. Täielik ülevaade VoIP-kõnedest ootab sind!