Mis on MOS VoIP-is?
Keskmine arvamusskoor (MOS) on näitaja või mõõdik, mida kasutatakse VoIP kõne kvaliteedi või helikvaliteedi mõõtmiseks. Selle asemel, et kirjeldada oma VoIP kõne kvaliteeti ebamääraste sõnadega, näiteks hea või halb, annab VoIP MOS VoIP teile objektiivse kõnekvaliteedi hinde.
Üldiselt on MOS vahemikus 1 kuni 5, kus 5 tähendab parimat VoIP kõne kvaliteeti ja 1 tähendab madalat teenuse kvaliteeti. Neid hindeid on lihtsam võrrelda kui subjektiivseid teste ja kommentaare, nagu “Mul on palju katkevaid häälkõnesid”.
Kõnekvaliteedi mõõtmisest MOS-iga on abi ka kahe erineva VoIP-i kõnepakkuja võrdlemisel. Näiteks võite avastada, et ettevõtte VoIP kõneteenusel on pidevalt paremad MOS-i numbrid kui tasuta teenusel. Sel juhul on mõistlik valida parema vestluskvaliteediga (st kõrgema MOS-i hindega) teenus.
Kui teie VoIP kõne kõnekvaliteet kannatab, teostage MOS-i kontroll.
See number aitab teil pidada oma tehnilise toe osakonnaga teadlikumat vestlust.
Vaatame nüüd põhjalikumalt keskmist arvamusskoori (MOS) ja seda, kuidas seda kvaliteedinäitajat arvutatakse.
Keskmise arvamusskoori mõõtmine
Praktikas kasutab enamik inimesi MOS-i arvutamiseks tarkvara. Seega ei pea te mõõdiku käsitsi leidmiseks avama Excelit ega kasutama kalkulaatorit. Sellegipoolest on kasulik teada, kuidas MOS-i arvutatakse, et seda paremini mõista.
MOS-i arvutamise esimene samm on järgmiste andmepunktide kogumine. Pange tähele, et saate kasutada võrgu jõudluse jälgimise tarkvara, et kiiremini arvulisi mõõteandmeid koguda.
- Levivimise viivitus – Mõõtke aega, mis kulub üksiku digitaalsignaali levimiseks kogu võrgus. Keerulisematel võrkudel, millel on ruuterid, lülitid ja muud viivitused, on levimise viivitus tavaliselt suurem. Teisisõnu mõõdab see mõõdik andmete ühesuunalist viivitust teie arvutist kõne saajani.
- Pakettide pakkimise viivitus – See ajamõõdik näitab aega, mis kulub teabe, näiteks teie vestluse heli, digitaalseks teabeks (st kõnepakettideks) teisendamiseks ja lõpuks selle teises otsas dekodeerimiseks. Pange tähele, et tihendamata koodeki kasutamisel võib paketi vastuvõtmise viivitus olla väiksem.
- Värinapuhver – Teie kõnet esindavad digitaalsed andmed ei jõua alati kohale ootuspäraselt. Sellest tulenevalt on vaja viivitusi, et kompenseerida pakettide saabumisaja erinevusi. Kui pakettide kadumise protsent suureneb, tuleb kõnepaketid uuesti saata. See põhjustab rohkem töötlemise viivitusi ja puhverdamisviivitust. Lõppkokkuvõttes väljenduvad värisemispuhvri probleemid VoIP-i (Voice over Internet Protocol) probleemideks.
Kui hakkate võrgu jõudluse jälgimise kohta lisateavet omandama, on VoIP-i probleemide diagnoosimiseks vaja teada veel paari terminit.
- RTP pakett – Reaalajas protokoll (RTP) liigutab kõneteavet või kõnepakette üle võrgu. Erinevad tegurid, nagu pakettide kadu, värin ja latentsus, mõjutavad RTP pakettide edastamise tööd. RTP paketi jõudluse mõistmine on VoIP-i statistika korrektseks mõistmiseks ülioluline.
- Pakettide arvud – See mõõdik on kasulik, kuna see asetab konteksti pakettide kadumise. Näiteks kui teie VoIP kõnes on 50 paketti sekundis ja te kaotate 5 paketti sekundis, kaotate olulise osa kõne pakettidest. Kaasatud pakettide arv varieerub sõltuvalt kasutatavast VoIP-i koodekist.
- Paketikao simulatsioon – Enne VoIP kõne alustamist saate kõne helikvaliteedi hindamiseks kasutada paketikao simulatsiooni. Missioonikriitiliste rakenduste jaoks, nagu olulised ärikõned, on probleemide diagnoosimiseks mõistlik paketikao simulatsiooni kasutada.
Millised on hea MOS-i eelised VoIP-ile?
IP-telefoni parimaks kasutamiseks peab teie VoIP-i ühendus säilitama head keskmist arvamusskoori.
Üldiselt on vastuvõetav skoor 4,3 kuni 5. Kõnekvaliteeti võidakse pidada arvestatavaks, kui teie keskmine arvamusskoor langeb 3,6-ni. Kui näete punktisummade langemist alla 3,6, võib teie vestlus kõlada roboti häälena.
Pange tähele, et keskmise skoori määramiseks on kasulik mõõta oma MOS-i mitu korda päevas. Kui rakendate mitmeid meetmeid, võite leida aegu, mil teie internetiühenduse ribalaius on väiksem.
MOS-i kasutamine IP helikvaliteedi kirjeldamiseks on palju parem kui ebamäärased kirjeldused, nagu “roboti hääl” või “suurepärane kvaliteet”. Kui teil on saadaval mitu keskmist arvamusskoori, saate võrguinseneridega paremini arutada võimalusi, kuidas tulevasi probleemi vältida.
Kuidas parandada oma MOS-i tulemusi?
Keegi ei soovi kehva VoIP-i kvaliteeti. Enne traditsiooniliste häälkõnede tegemisele naasmist ärge heitke lootust. Parema helisignaali saamiseks on mõned lihtsad viisid.
Küsige abi oma internetiteenuse pakkujalt
Alustuseks küsige oma internetiteenuse pakkujalt, kuidas vältida võrgu ülekoormust. Nad võivad anda nõu, kuidas kogu võrgus kõne kvaliteeti parandada. Probleemide illustreerimiseks pakkuge tehnilise toele kõne ajal võimalust pingitööriista käitamiseks. Laiemas ettevõtte võrgus võib IT VoIP-i terviseprobleemide põhjuste diagnoosimiseks kasutada võrguseadmete jälgimise tööriistu. Mõnes olukorras võib ka võrgu hindamine aidata kindlaks teha võrgu aeglustumise põhjuse.
Teile võidakse öelda, et hoolduse tõttu esineb tõrkeid kogu võrgus. Sellises olukorras pole teil suurt midagi teha. Kaaluge oma kõnede ajakava muutmist teisele ajale, et vältida kõnede halba kvaliteeti. Vastasel juhul küsige oma internetiteenuse pakkujalt näpunäiteid oma asukoha võrguliikluse paremaks haldamiseks, et prioriseerida telefonikõnesid.
Arutage kindlasti võrgu latentsust oma internetiteenuse pakkujaga, kui ta seda teemat ise esile ei kergita.
Teie internetiteenuse pakkujal võib olla täiendavaid nõuandeid, mis põhinevad võrgu jälgimisel.
Küsige nõu oma VoIP-i pakkujalt
Kõrge jõudlusega VoIP-i võrk on loodud katkendlike kõnede vältimiseks, kuid mõnikord tuleb neid siiski ette. Eeldades, et töötate professionaalse VoIP-i teenuse pakkujaga, kes kasutab VoIP kõnede jaoks kiiret koodekit, võite käivitada mõned testid. Nad võivad läbi viia kogemuse kvaliteedi (tuntud ka kui QoE) testi. See meede võtab arvesse teie kui häälkõnesid tegeva kasutaja vaatenurga. Lisaks võivad nad kasutada keskmist arvamusskoori (MOS), et teie digitaalse signaali olukorda paremini mõista.
Pärast selle teabe kogumist uurige oma VoIP-teenuse pakkujalt, mida saab teha, et vältida kõnekvaliteedi edasist halvenemist. Nad võivad soovitada modemi või ruuteri püsivara värskendust. Lisaks võib teisele mikrofonile üle minek aidata telefonikõnede ajal vähendada taustamüra. Üldiselt võib VoIP-teenuse pakkuja kodukasutuse paketil olla vähem võimalusi teie kõnesignaali kvaliteedi parandamiseks.
Kokkuvõtteks võib öelda, et oma VoIP MOS-i ja kõnede kvaliteedi parandamiseks on mitu viisi.
- ribalaiuse säästmine – enne helistamist lülitage muud seadmed ja rakendused välja, et ei takistataks VoIP-i liiklust.
- koodeki kiirus – küsige oma VoIP-teenuse pakkujalt, kas saate koodeki kiirust muuta. Kodeki seadete vaikeväärtused ei ole igas olukorras ideaalsed.
- kõrgtäpsusega heli – kaaluge kõnede ajal mürasummutava peakomplekti kasutamist, kuna see aitab teil taustamüra välja filtreerida.
Kui olete tegemas edusamme oma helikvaliteedi parandamisega, võite kohata veel mõnda terminit.
- hindamistegur – see viitab tehnilisele valemile, mida nimetatakse E-mudeliks. E-mudel on kirjutatud kujul R = Ro – Is – Id – Ie + A + W. Iga muutuja mudelis on eraldi hindamistegur, mis lõppkokkuvõttes kirjeldab kõne kvaliteeti.
- eelistegur– E-mudeli muutuja tähistab lõppkasutajale mugavust. Mudel eeldab, et inimesed võivad mugavuse huvides taluda madalamat helikvaliteeti (st paljude inimeste valmisolekut taluda mobiiltelefonikõnede kvaliteediprobleeme).
- baastegur – see on E-mudelis “Ro” ja viitab taustamüra mõjudele, mis võivad teguri kvaliteeti mõjutada.
Ready to start using VoIP services?
LiveAgent created the call center features to provide superior customer communication via phone.