Pressiteadete mallid

Kas peate oma turundusstrateegia osana välja saatma pressiteate, kuid ei tea, kust alustada?

Lõime mõned varad, mis aitavad teil teadaannet õigesti vormindada ja kirjutada. Oluline on lisada kogu taustateave, et ajakirjanikud ja toimetajad saaksid teie uudisväärtusliku loo kohta täpselt aru anda.

Eduka pressiteate koostamiseks järgige selles artiklis toodud juhiseid.

Pressiteate saatmise tähtsus

Pressiteade on sisuliselt ametlik avaldus meediale, mis teavitab neid teie ettevõtte kohta kõigest uuest või tähelepanuväärsest. Hästi kirjutatud ja tõhus pressiteade võib teie ettevõttele palju positiivset reklaami tuua. Paljude väikeettevõtete jaoks on pressiteade üks parimaid viise meediakajastuse tekitamiseks osana nende avalike suhete strateegiast.

Kuidas Quality Unit kasutas Elementorit ja WPML-i kahe peamise veebisaidi edukaks lokaliseerimiseks

Pressiteadet kirjutades on oluline meeles pidada, et reporterid ja toimetajad on väga hõivatud inimesed. Nad saavad iga päev sadu esitlusi, nii et peate veenduma, et teie oma pole monotoonse tooniga üksluine pressiteade, vaid on silmapaistev. Kui see on hästi kirjutatud ja kaasahaarav lugu, suurendate tõenäosust, et teie soovitus võetakse vastu.

Kuidas pressiteadet pealkirjastada

Pressiteates peaks olema lühike ja mõjuv pealkiri. See tähendab, et see peaks olema huvitav, õigeaegne ja reporterite ja toimetajate vaatajaskonna jaoks asjakohane. Kui pealkirjaga liialdada, siis on vähetõenäoline, et ajakirjanik sellest lugeda või kirjutada tahab.

Püüdke hoida pealkiri otsekohesena ja vältige juhuslikke toone, nalju või sõnamänge – järgige professionaalseid stiilijuhiseid. Pealkiri peaks pressiteadet selgelt ja lühidalt kirjeldama.

Pressiteadete teemaridade näited

  • Uue toote pressiteade: [Pealkiri]
  • [Pealkiri] – Toote käivitamise pressiteade
  • Eelseisvate sündmuste pressiteade: [Pealkiri]
  • [Ettevõtte nimi] Uudised – [Pealkiri]
  • Auhinna pressiteade: [Pealkiri]
  • Värsked uudised: [Pealkiri]
  • [Ettevõtte nimi] Uuenduse pressiteade: [Pealkiri]
  • Uue töötaja pressiteade: [Pealkiri]
  • Partnerluse pressiteade: [Pealkiri]
  • Omandamise pressiteade: [Pealkiri]
  • Kas soovite katta teemat [Pealkiri?
  • Kas see on midagi, mis teid huvitaks? [Pealkiri]
  • Soovitus: [Pealkiri]

Kuidas kirjutada pressiteadet

Alustuseks lisage ülaossa kirjaniku kuupäev ja kontaktandmed, seejärel lisage meeldejääv pealkiri, mis kajastab täpselt pressiteate sisu. See võib teie loole palju tähelepanu tuua, seega veenduge, et see oleks huvitav ja asjakohane.

Pärast pealkirja kirjutage lühike lõik (müügivihje), mis võtab pressiteate teema ühe või kahe lausega kokku. Ärge venitage seda eriti pikaks, sest soovite, et ajakirjanikud ei kulutaks lugemisele ja arusaamisele palju aega. Selle alusel nad otsustavad, kas soovivad teemast kirjutada.

Järgmises lõigus esitage lisateavet oma toote värskenduse, ettevõtte või uudisväärtusliku sündmuse kohta. Lisage kindlasti kõik asjakohased üksikasjad, näiteks kes, mida, kus, millal ja miks teie lugu tõesti tuleks müüa. Lisage tsitaate juhtkonnalt või projektiga seotud inimestelt, sest need suurendavad usaldusväärsust ja muudavad pressiteate lugemise huvitavamaks. Lisage täiendavaid elemente, nagu statistika ja muud andmed, mis teie väiteid toetavad.

Tulevaste sündmuste pressiteate malli näide

Lõpuks lõpetage pressiteade üleskutsega tegevusele ja kontaktandmetega ajakirjanikele, kes soovivad lisateavet. Siin võivad abiks olla kõigi esindajate nimed ja ametinimetused, kuna ajakirjanikud või toimetajad võivad soovida täiendavate kommentaaride saamiseks ühendust võtta.

Samuti peaksite pressiteate lõppu lisama nn trükiplaadi. See on lühike lõik, mis räägib ajakirjanikele ja toimetajatele teie ettevõttest veidi rohkem. Lisage teave, näiteks oma ettevõtte ajalugu, missioon ja kõik saadud auhinnad/tunnustused või heategevuslik saavutus.

Mida lisada pressiteatesse

  • kuupäeva ja kontaktteabe
  • pilkupüüdva pealkirja
  • lühikese lõigu (müügivihje)
  • asjakohaseid üksikasju teie toote, ettevõtte või eelseisva sündmuse kohta
  • tsitaate juhtkonnalt või projektiga seotud inimestelt
  • statistikat ning muid andmeid, mis teie väiteid toetavad
  • üleskutset tegevusele ja kontaktandmeid (nt telefoninumber, e-posti aadress või sotsiaalmeedia kontod reporteritele, kes soovivad lisateavet)
  • trükiplaat

Pressiteadete näited ja mallid

Uue toote pressiteade: [Pealkiri]

For immediate release: [Date]

[Contact Name], [Position]

[Company Name]

[Phone number]

[Email address]

[Title]

[City, State]: [Company Name] is launching [Product] on the public release date of [Launch Date] to help [Target audience] with [Problem].

“We are very excited about our new product launch for our customer base,” said [Name], [Position] at [Company Name]. “This original release is going to change the customer experience for the better.”

The [Product] is available for purchase at [Website] for a price of $[X].

[Company Name] is a [Type of Business] that helps [Target audience] by [What the company does]. It is headquartered in [City], [State], and has been in business since [Year].

[Pealkiri] – Toote käivitamise pressiteade

For release on: [Date]

[Contact Name], [Position]

[Company Name]

[Phone number]

[Email address]

[Title]

[City, State]: The new [Product] in the [Range] will have a public release by [Company Name] on [Launch Date]. The key product features include:

Feature 1
Feature 2
Feature 3

“[Quote],” said [Name], [Position] at [Company Name]. “[Further Quote]”.

For more information, please visit [Website].

About [Company Name]: [Company History]

Eelseisvate sündmuste pressiteade: [Pealkiri]

For immediate release: [Date]

[Contact Name], [Position]

[Company Name]

[Phone number]

[Email address]

[Title]

On [Date], [Company Name] will be hosting a special event to coincide with their new product release of [Product]. The event will occur at [Location] and start at [Time]. It will include a presentation by company representatives, followed by a Q&A session. Light refreshments will be served.

For more information, please visit [Website].

About [Company Name]: [Company History]

[Ettevõtte nimi] Uudised – [Pealkiri]

For release on: [Date]

[Contact Name], [Position]

[Company Name]

[Phone number]

[Email address]

[Title]

[City, State]: [Company Name] is today announcing a new round of funding for $[X] at a valuation of [Total Valuation (if disclosed)], which was led by [Lead Investor] with participation from [Other Investor (if applicable)].

“[Quote from Investor],” says [Name], [Position] at [Lead Investor]. “[Additional Quote from Investor].”

[Name], [Position] at [Company Name], added: “[Quote from Company]”.

The areas that the company will focus on thanks to this new round of funding are:

Focus 1
Focus 2
Focus 3…

About [Company Name]: [Accomplishments].

Värsked uudised: [Pealkiri]

For immediate release: [Date]

[Contact Name], [Position]

[Company Name]

[Phone number]

[Email address]

[Title]

[Subtitle]

[City, State]: [Company Name] is announcing the commencement of a new partnership with [Partner Name] as of [Date], with the aims to:

Objective 1
Objective 2
Objective 3…

“[Quote from Company],” says [Name], [Position] at [Company Name]. “[Further Quote from Company].”

[Name], [Position] at [Partner Name], added: “[Quote from Partner]”.

About [Company Name]: [Company Accomplishments].

About [Partner]: [Partner Accomplishments].

Uue palkamise pressiteade: [Pealkiri]

For release on: [Date]

[Contact Name], [Position]

[Company Name]

[Phone number]

[Email address]

[Title]

[Subtitle]

[City, State]: [Company Name] would like to announce the appointment of [Name of New Hire] will be joining as [New Hire’s Position], effective of [Start Date].

[Name of New Hire] will be joining [Company Name] from [Previous Company], where they were a [Previous Position] for [X] years, making them an industry authority in the [Industry].

To help us achieve the goal of [Objective], [Name of New Hire] will be bringing the following experience in [Area of Expertise] to [Company Name]:

Experience 1
Experience 2
Experience 3

“[Quote from New Hire],” says [Name of New Hire]. “[Additional Quote from New Hire].”

[Name], [Position] at [Company Name], added: “[Quote from Company]”.

About [Company Name]: [Company History].

[Ettevõtte nimi] Uuenduse pressiteade: [Pealkiri]

For immediate release: [Date]

[Contact Name], [Position]

[Company Name]

[Phone number]

[Email address]

[Title]

[City, State]: [Company name] is today announcing the successful accomplishment of [Milestone]. This achievement is a major step towards our mission to [Objective].

“[Quote from Company],” says [Name], [Position] at [Company Name]. “[Further Quote from Company].”

This news follows many other recent accomplishments made by [Company Name], including:

Professional Achievement 1
Professional Achievement 2
Professional Achievement 3

To learn more about [milestone], please visit [Website].

About [Company Name]: [Company History].

Auhinna pressiteade: [Pealkiri]

For Immediate Release: [Date]

[Contact Name], [Position]

[Company Name]

[Phone number]

[Email address]

[Title]

[Subtitle]

[Company Name] was named as the winner of [Award Name] at [Event Name], hosted by [Awarder] on [Date of Award]. This award recognizes recent [Accomplishment] by [Company] in the field of [Area of Accomplishment].

“[Quote from Awarder],” says [Name of Awarder]. “[Additional Quote from Awarder].”

[Name], [Position] at [Company Name], added: “[Quote from Company]”.

[Company Name] was selected as the winner thanks to achieving the best results in the following categories:

Criteria 1
Criteria 2
Criteria 3

About [Award Name]: [Previous Winners].

About [Company Name]: [Company Accomplishments].

Partnerluse pressiteate teadaanne: [Pealkiri]

For release on: [Date]

[Contact Name], [Position]

[Company Name]

[Phone number]

[Email address]

[Title]

[City, State]: [Company name] is today announcing that it has signed partnerships with the brand [Customer Name] as their [Product/Service Name] provider.

We are excited to partner with [Customer Name] to bring business growth for both companies and to provide [Target audience] with the following benefits:
Benefit 1
Benefit 2
Benefit 3…

“[Quote from Company],” says [Name], [Position] at [Company Name]. “[Further Quote from Company].”

[Customer Name], added: “[Quote from Customer]”.

About [Customer Name]: [Customer Accomplishments].

About [Company Name]: [Company Accomplishments].

Omandamise pressiteade: [Pealkiri]

For immediate release: [Date]

[Contact Name], [Position]

[Company Name]

[Phone number]

[Email address]

[Title]

[Subtitle]

[City, State]: We can announce today that [Company Name] has [merged with/acquired/been acquired by] [Merger Company], effective as of [Merger Date]. Together, the two companies have a combined market share of [X]%, making the new business an industry leader in the area of [Industry].

“[Quote from Merger Company],” says [Name], [Position] at [Merger Company]. “[Further Quote from Merger Company].”

[Name], [Position] at [Company Name. added: “[Quote from Company]”.

For more information on how the [merger/acquisition] will affect the existing and potential customer bases of both companies, please visit [Website].

About [Merger Company]: [Merger Company History].

About [Company Name]: [Company History].

Kas soovite katta teemat [Pealkiri]?

Dear [Reporter’s Name],

We would like to invite you to cover [Company Name]’s upcoming newsworthy event, [Event Name]. The event will take place on [Date], at [Location], and will start at [Time]. There will be a presentation by the firm’s representatives followed by a question-and-answer session, and light refreshments will be provided.

For more information, please visit [Website].

About [Company]: [Company History]

If you are interested in attending or covering the event, please RSVP by clicking here [CTA]. If you have any further questions, please don’t hesitate to get in touch.

We hope to see you there.

Kind regards,

[Name], [Position] at [Company Name].

[Email address]

[Phone Number]

Kas see on midagi, mis teid huvitaks? [Pealkiri]

Hello [Reporter’s Name],

We came across your article, [Article Name], and noticed that you have a background in [Area of Expertise]. Given this, we thought you might be interested in covering a story about our [Announcement].

We would be happy to provide you with more information, or answer any questions you may have. You can reach us at [Email Address] or [Phone Number].

Thank you for your time, and we hope to hear from you soon.

Best,

[Name], [Position] at [Company Name]

Idee: [Pealkiri]

Hi [Reporter’s Name],

I hope you’re doing well. I am writing to you because I am familiar with your reporting on [Area of Expertise]. Given this, I wanted to pitch you a story about [Company News Stories].

I think this would make for a great article, and I would be happy to provide you with more information or answer any questions you may have. You can get back to me at [Email Address] or [Phone Number].

Best wishes,

[Name], [Position] at [Company]

Pressiteadete parimad tavad

Hea pressiteate kirjutamisel peate meeles pidama paari reeglit:.

  • Hoidke oma PR kõne pigem lühike – reporterid ja toimetajad on väga hõivatud inimesed, kes saavad iga päev tavaliselt 1–5 esitlust, seega peate veenduma, et teie oma oleks silmapaistev. Kui loote hästi kirjutatud ja huvitava pressiteate nagu liftivestluse, köidate tõenäolisemalt rohkem nende tähelepanu.
  • Lisage “koheseks avaldamiseks”, kui teie pressiteade on kohe avaldamiseks valmis – see annab teie loole suurema kaalu.
  • Saatke oma pressiteade asjakohastele meediaväljaannetele – veenduge, et sihiksite õigeid reportereid ja toimetajaid, kes on teie loost tõenäoliselt huvitatud.
  • Kirjutage köitev pealkiri – kasutage eeliseid funktsioonide ees, et muuta see lugeja jaoks huvitavamaks.
  • Kaasake suure mõjuga märksõnu – pealkirjade täiendustena aitab see ajakirjanikel otsingumootorite, sotsiaalmeediaplatvormide või muul viisil hõlpsamini teie lugu üles leida. Viige läbi märksõnauuringud, et teada saada, millised terminid tööstusharu kõnepruugist kõige tõenäolisemalt läbi lähevad.
  • Kaaluge multimeedia kujul näidete lisamist, nagu pildid, videod ja/või interaktiivsed elemendid – visuaalsed elemendid võivad muuta teie loo visuaalselt atraktiivsemaks ja aidata teil hõivatud reporterite tähelepanu köita. Mõelge publiku kaasamisele, isegi pressiteate jaoks.
  • Pärast pressiteate saatmist võtke ühendust reporteri või toimetajaga – peate veenduma, et nad on selle kätte saanud ja kas neil on küsimusi.
  • Kirjutage lühike lõik (vihje) mis võtab kokku pressiteate sisu.
  • Säilitage järjepidev brändihääl – see on eriti oluline, kui pressiteade puudutab ühinemist või koostööd teise ettevõttega, mis hõlmab ristreklaami.
  • Lisage tsitaate juhtkonnalt või projektiga seotud inimestelt – need lisavad usaldusväärsust ja muudavad pressiteate lugemise huvitavamaks. Need võivad olenevalt teadaande tüübist hõlmata pakkumisi organisatsioonidelt, partneritelt, teie tegevjuhilt/muult tegevjuhilt või klientide tsitaate.
  • Lisage lisateavet ettevõtte kohta – koheva taustaga ärikirjeldus võib aidata kaasa veenvale pressiteatele
  • Sisestage täiendavaid elemente, nagu statistika ja muud andmed, mis teie väiteid toetavad – see näitab, et olete oma uurimistöö teinud ja aitab teie lugu usaldusväärsemaks muuta.
  • Sõnastage üleskutse tegevusele ja kontaktteave reporteritele, kes soovivad rohkem teavet – see annab neile kohese juurdepääsu teiega ühenduse võtmiseks.
  • Isikupärastage oma esitlus – igaüks neist peaks olema isikupärastatud vastavalt konkreetsele reporterile või müügikohale, kellele selle saadate, ja nende ajakirjandusliku stiili järgi. Ärge saatke sama massimeiliga kogu teie meililoendile.

Kokkuvõte

Pressiteate kirjutamine võib olla teie ettevõtte jaoks äärmiselt kasulik, kuid tõenäoliselt nõuab see ka palju tööd. Kui te pole kindel, kust alustada, või tunnete, et protsess on teid üle koormanud, kaaluge pressiteate malli kasutamist. Selle avaldamine võib siiski võtta veidi aega ja kogemusi, kuid pressiteate mall võib olla suurepärane viis alustamiseks.

Save time with LiveAgent

LiveAgent's press release templates will make your communication swift and effective. Want to see all the possibilities for yourself?

Press release FAQ

What is the standard press release format?

There is no one correct answer to this question, but there are some general tips that you should keep in mind. Make sure that your press release is easily scannable for busy reporters. Be sure to use proper grammar and punctuation. Finally, make sure to include all of the necessary information (e.g. date, time, and contact information). The common press release format of the date and title at the top, followed by contact information, has been used in the above examples. You can use each example of a different announcement press release template above and organize pitches by type so that you can quickly get the word out whenever you need to.

When should I send out my press release?

This is entirely up to you, according to the newsworthiness of your announcement and your public relations strategy. If you have a time-sensitive press release, it is best to send it out as soon as possible. For an event press release template, you will want to allow extra time in advance so that your event marketing strategy can achieve the best possible results. However, if it is not time-sensitive, you may want to wait until you have more information or are closer to the event date.

Is an online press release or a PDF press release better?

It really depends on your audience and what you are trying to achieve. If you are targeting journalists, it is probably best to stick with the common type of text-based press release. However, if you are targeting consumers or businesses, an online marketing campaign that includes interactive images, videos, interactive content, and/or infographics may be more effective.

How long should my press release be?

Again, there is no one correct answer to this question. Even though most press releases are between 400 and 800 words, sometimes you can catch editors' attention with a direct tone and as little as 200 words. It really depends on the story you are trying to tell and how much information you have to share.

Who should I send my press release to?

Your list of media contacts will be different from anyone else's. Start by making a list of local, regional, and national media outlets that might be interested in your story, then research the specific reporters and editors who cover your industry or issue. Don’t forget to personalize each email or pitch so that it catches the recipient's attention. As you get to know the contacts on your list better, it will become easier to tailor your messages to different journalists over time and make creative replacements to each primary keyword in order to appeal to different key audiences. You can also use a distribution service to make sure a major outlet shares your announcement campaign for you. Distribution platforms like Business Wire will help get more eyes on your press release. Finally, don’t just use social media platforms for customer service, but also encourage your followers there to engage with your content through comments. This is also a way of expelling any customer doubts and thus increasing customer trust in your company.

Tagasi Mallide juurde Looge konto TASUTA

Meie veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates eeldame Teie luba küpsiste paigaldamiseks, nagu on üksikasjalikult kirjeldatud meie privaatsuse ja küpsiste poliitika.

×
Plaanige üks-ühele kõne ja avastage, kuidas LiveAgent Teie ettevõttele kasulik võib olla.

Oleme saadaval mitmetel kuupäevadel

Plaani demo