• Mallid
  • Koosolekujärgse e-kirja mall

Koosolekujärgse e-kirja mall

Kui olete kunagi kellegagi kohtunud, teate, kui tähtis on hiljem kontakti säilitada. See kehtib eriti siis, kui koosolek oli tulemuslik ja soovite selle inimesega koostööd jätkata.

Selles blogipostituses käsitleme seda, kuidas saata koosolekujärgset meili nii, et see paneks adressaadi hindama teie professionaalsust ja soovi temaga koostööd teha.

Kohtumisejärgse e-kirja olulisus

Pärast tulemuslikku koosolekut kirja saatmine on hea ärietiketi oluline osa. See näitab, et olete kohtumise tulemustest huvitatud ja olete pühendunud projekti edasiviimisele.

Kui saadate koosolekujärgse kirja, aitate veenduda, et kõik on samal lehel ning kõik koosolekul tehtud ülesanded või olulisemad otsused on salvestatud ja edastatud. See on ka hea viis anda kõigile võimalus koosoleku ajal tehtud tegevusi või otsuseid üle vaadata.

Kiire koosolekujärgne meil sisaldab protokolli koosolekul kokkulepitu kohta, mis võib hilisemate küsimuste või vaidluste korral abiks olla. Lisaks on see hea viis oma professionaalsuse näitamiseks.

Kuidas koosolekujärgset meili pealkirjastada

Teie koosoleku järelmeili pealkiri ei tohiks olla liiga pikk, sest sõnum peaks olema võimalikult lühike ja sisutihe. Midagi lihtsat, nagu “Koosolekujärgne kiri” või “Koosoleku kokkuvõte”, ajab asja ära.

Koosolekujärgse kirja malli näide

Kui lisate pealkirja liiga palju täiendavaid üksikasju, muutub see ainult pikemaks ja raskemini loetavaks, seega hoidke need meili sisu jaoks. Siiski võite soovida lisada veidi üksikasju koosoleku kuupäeva või asjaolude kohta, et teistel oleks lihtsam seda teavet oma postkastides filtreerida.

Koosolekujärgse e-kirja teemaridade näited

  • Koosolekujärgne kiri
  • Koosoleku kokkuvõte
  • Koosoleku märkmed
  • Projekt: koosoleku värskendus
  • Järelkontakt; koosolek [kuupäev]
  • Järelkontakt: koosolek [isikuga]
  • Tegevusüksused: [loend]

Kuidas kirjutada koosolekujärgset e-kirja

Kohtumise põhipunktide kokkuvõte aitab tagada, et kõik on ühel lainel ja et ei tekiks arusaamatusi. Kui oli mingeid tegevusüksusi, tehtud otsuseid või määratud ülesandeid, siis loetlege need ja täpsustage, kes iga üksuse eest vastutab, et aidata kõigil hoida vastutust ja vältida millegi läbi kukkumist.

Turunduse e-kirja mallid

Ärge kartke oma koosolekujärgset kirja vastavalt vormindada. Kui on mingeid konkreetseid punkte, mida tuleb rõhutada, kasutage paksu või kaldkirja, et need paremini silma paistaksid. Puhtama ja organiseerituma välimuse saamiseks võite kasutada ka täpploendit.

Tänage kõiki asjaosalisi nende aja ja vaeva eest. Koosolekute järelkontaktid võivad olla aeganõudvad, seega on alati tore, kui keegi võtab aega selle saatmiseks.

Hoidke see väga lühike, et mitte raisata adressaadi väärtuslikku aega. Kui soovite saata manuseid, lisage need meili lõppu.

Sõnumi väljasaatmisel kontrollige, kas olete koopia saatnud kõigile koosolekul osalejatele, et hoida neid kursis.

Use always the right format of email for every occasion with LiveAgent templates​

Mida lisada koosolekujärgsesse kirja

  • koosoleku põhipunktid
  • tegevusüksused
  • tehtud otsused
  • määratud ülesanded
  • iga üksuse eest vastutavad isikud
  • vormindus (paks, kaldkiri, täpploend)
  • tänuavaldus
  • manused (olemasolul)
  • edasised sammud

Koosolekujärgsete meilide näited ja mallid

Koosolekujärgne kiri

Hello everyone,

Thank you for coming to today’s meeting. Below are the main points that were discussed:

[topic]
[topic]
[topic]

Please let me know if you have any questions. I also attach the meeting notes for your reference.

Thank you,
[Your name]

Koosoleku järelkontakt – tegevuspunktid

Good morning,
Below are the action items that were assigned during today’s meeting:
[item] – [person responsible]
[item] – [person responsible]
Please let me know if you have any questions.
Best,
[Your name]

Kohtumisejärgne kiri – langetatud otsus

Hello everyone,

Below are the decisions that were made during today’s meeting:

[decision]
[decision]

I would like to thank everyone for their input. Please let me know if you have any questions.

Thank you,
[Your name]

[Attachment – Meeting Notes]

Koosoleku kokkuvõte

Hi [name],

It was great meeting you at [event] yesterday. I enjoyed hearing about your work as a [job title] at [company]. Thanks again for taking the time to chat. It would be great to catch up again soon.

Best,
[Your name]

Koosolekujärgne kiri

Hi everyone,

Thanks so much for coming to today’s meeting. As promised, here is a follow up email with the actions items and next steps. Please let me know if you have any questions.

Best,
[Your name]

[kuupäev] meeskonna koosolek

Hi everyone,

Thank you all for attending today’s meeting. Below are the next steps we agreed upon. If you have any questions, please don’t hesitate to reach out to me or anyone else on the team.

Thanks again,
[Your Name]

[kuupäev] [kellaaeg] Koosoleku kokkuvõte

Hi all,

The purpose of this email is to follow up on the meeting that was held on [Date] at [Time]. Below you will find a list of action items that were assigned to each individual.

[Action Item]

If you have any questions or concerns, please do not hesitate to contact me.

Best,
[Your Name]

Meie koosoleku [detailid] – aitäh!

Hello [name],

It was great to meet you and learn more about your work with [Company Name]. I’m excited to explore the possibility of working together in the future.

Thank you for taking the time to meet with me, and I hope we can stay in touch.

Best regards,
[Your Name]

[Teie ettevõte] x [nende ettevõtte] koosolek | [kuupäev]

Hi all,

We had a great meeting with [Their company] yesterday. Here are the takeaways:

[Their company] is interested in partnering with us on [project]
We should put together a proposal and send it to them as soon as possible
They can provide us with more details about their involvement on the project

Please let me know if you have any questions. I’ll be in touch soon to follow up on this.

Best,
[Your name]
[Attachment – Meeting Notes]

Kohtumine [kuupäev] – järelkontakt

Dear [Name],

It was very helpful to meet with you on [date] to discuss the possibility of working together. After our meeting, I put together a proposal for us to send to [Their company].

I believe that this is a great opportunity for both of our companies, and I am looking forward to hearing from you soon.

Thank you,
[Your name]

[Kuupäev] koosoleku järelkontakt

Hello,

I just wanted to follow up with you on the meeting that we had on [date]. It would be great if we could continue this discussion by email.
Please let me know if you have any questions.

Best,
[Your name]

[Attachment – Meeting Notes]

Meie koosolekust [kuupäev]

Hello,

I hope you are wellI. I just wanted to follow up with you about the meeting that we had last week on [date].
We talked about the possibility of working together in the future and I wanted to know if you have any updates.
Please let me know if you have any questions.

Best,
[Your name]

[Attachment – Meeting Notes]

[Kuupäev] Koosolekujärgne kiri

Hello,

With our meeting on [date] coming up, I wanted to make sure that we are on the same page regarding what will be discussed.
The following items are on the agenda:

Discuss the possibility of working together
Discuss our current project and how they can help us
Please let me know if you have any questions or concerns.

Best,
[Your name]

[Attachment – Meeting Agenda]

Meie viimane kohtumine [kuupäev]

Hello,

I hope you have been doing well since our last meeting on [date].
In case you missed it, here are the action items that were assigned to each person:

[Action Item]

Please let me know if you have any questions or concerns.

Best regards,
[Your name]

Koosolekujärgsed e-kirjad

Kohtumisjärgse e-kirja parimad tavad

Kohtumise järgse e-kirja saatmine on heaks meeskonnaliikmeks olemise oluline osa. See näitab, et olete organiseeritud, tähelepanelik ja vastutustundlik. Siin on mõned näpunäited koosolekujärgse kirja saatmiseks.

  • Lisage kindlasti tegevusüksuste loend ja järgmised sammud. See võib olla abiks mitte ainult adressaadile, vaid ka selleks, et midagi ei unustataks.
  • Kui teil on küsimusi või muresid, vastake neile kindlasti meilis ja julgustage teisi sama tegema.
  • Tänage kõiki osalejaid, ja lisage kindlasti isiklik järelsõnum kõigile, kellega personaalselt rääkisite.
  • Olge ennetav ja võtke adressaadiga ühendust niipea kui võimalik. See tagab kogu vajaliku teabe tõhusa edastamise.
  • Kohtumise järelmeili kirjutades olge alati professionaalne ja viisakas. Tänage adressaati tema aja eest ja väljendage oma elevust edaspidise koostöö üle.
  • Võtke kokku koosolekul tehtud otsused ja kirjeldage selgelt kõiki edasisi samme. Väikese organiseerimisega tagate, et kõik on samal lehel.
  • Tõhusad järelmeilid peaksid alati olema viisakad, ülevaatlikud ja asjalikud. Lühidus on võtmetähtsusega.
  • Kui te pole kindel, kuidas teatud olukorda lahendada, või soovite oma meilile enne selle saatmist tagasisidet saada, võtke ühendust kellegi usaldusväärsega. Alati on arenguruumi ja abi küsimine on suurepärane viis veendumaks, et teie koosoleku järelmeil on nii hea, kui võimalik.
  • Kõhkluse korral järgige neid juhiseid, et teie e-kiri oleks tõhus ja professionaalne. Kui võtate aega koosolekujärgse kirja kirjutamiseks, näitate, et suhtute meeskonnatöösse ja suhtlemisse tõsidusega.
  • Isikupärastage oma sõnum. Viidake millelegi konkreetsele, mida arutasite e-kirja saajaga, või mainige midagi, mis on teie arvates tema huvidega seotud. See näitab, et pöörate tähelepanu ja mäletate, mida nad teile ütlesid.
  • Kohtumisejärgse meili koostamine on suhtlus- ja ostuprotsessi oluline osa. Kui võtate aega hästi organiseeritud ja professionaalse e-kirja kirjutamiseks, saate tagada, et kõik jäävad õigele teele ja kogu vajalik teave edastatakse tõhusalt.
  • Ärge avaldage endale liigset survet – kui pole millestki teatada, piisab lihtsast sõnumist sisuga “Aitäh Teie aja eest”. Piisab kui olete professionaalne ja viisakas.
Õppige LiveAgenti abil häid järelmeile kirjutama

Parim viis saada heaks koosolekutejärgsete e-kirjade saatjaks on harjutamine. Alustuseks saatke oma meeskonnale kiire kokkuvõte tänasest koosolekust ja seejärel liikuge keerulisemate olukordade juurde. Varsti olete pärast koosolekut suhtlemise ekspert.

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design your own templates, thus helping you to be ready for every situation. Curious about all the benefits?

Kokkuvõte

Õige koosolekujärgne kiri võib muuta maailma, aidates tagada, et kõik koosoleku olulised punktid jäädvustatakse ja kõik on samal lehel.

Kuid hea koosoleku järelkontakti koostamine võib olla keeruline. Te ei taha inimesi liigse teabega üle koormata, kuid peate ka veenduma, et kõik põhipunktid oleks kaetud.

Teie abistamiseks oleme koostanud mõned näpunäited täiusliku koosolekujärgse e-kirja koostamiseks. Loodame, et neist on järgmisel koosolekul kasu.

Meeting follow up email frequently asked questions

What should I include in a meeting follow up email?

There's no hard and fast rule for what to include in a meeting follow up email, but there are a few things that are usually worth including. It's always a good idea to thank the person or people you met with for their time. You should recap what was discussed in the meeting and maybe mention any action items that were decided on. Include a gentle reminder of when you'll be following up next, or any deadlines that were agreed upon. Of course, every situation is different, so use your best judgment about what else to include in your message.

How soon should I send a meeting follow up email after the meeting ends?

Immediately or within 24 hours. It's important to follow up quickly after a meeting in order to keep the momentum going and to ensure that all the important details are taken care of. A quick email will help make sure that everything stays on track.

If I didn't take notes during the meeting can I still send a meeting follow up email?

Yes, you can still send a meeting follow up email even if you didn't take notes during the meeting. In fact, it might be a good idea to send an email even if you did take notes just to make sure that everyone is on the same page. The most important thing is to include a recap of what was discussed in the meeting and to mention any action items that were decided on. There's no need to feel like you missed out or that you can't contribute. Simply send an email after the meeting summarizing what was discussed and asking any clarification questions that you may have. This shows that you're invested in the meeting and its outcome, even if you didn't take notes. Plus, your teammates will appreciate having a summary of the discussion to refer back to.

Is it okay if someone else sends a meeting follow up email instead of me?

It's perfectly okay for someone else to send a meeting follow up email. It might be a good idea to designate someone else as the person responsible in order to make sure that everything gets taken care of. That way, you can focus on taking notes during the meeting and not have to worry about sending a follow up email afterwards.

Can I copy and paste my meeting notes into the body of the email?

You can, but you shouldn't. It's generally considered bad form to do so, since this makes it appear as though you're not really interested in the person you're emailing. It may also come across as lazy and unprofessional. If you must include your meeting notes in the body of an email, be sure to edit them first. Make them concise and to the point. No one wants to wade through a wall of text, and chances are that your recipient won't even bother reading it all if you just copy and paste your meeting notes verbatim.

What should I do if someone doesn't respond to my meeting follow up email?

If you don't receive a response to your meeting follow up email, it might be a good idea to give the recipient a call or send them a further message. Sometimes people simply forget to respond, and a little nudge can get them back on track. If you still don't receive a response after trying multiple methods, then it might be time to move on and find someone else who can help you with what you need.

What is the best way to follow up after a meeting, and how soon should I do so?

The best way to follow up after a meeting depends on the situation. However, you should always follow up quickly after a meeting in order to keep an eye on progress and to ensure that all the important details are taken care of. A quick email will help to make sure that everything is on track.

What are some things I can include in my follow up email to make sure it's effective?

First, restate the main point or issue that you were addressing in the original email. This will help remind the recipient of what the message was about and why they should care about your follow up. Second, provide any new information or updates that have arisen since you sent the initial email. This could be anything from new developments in the situation to additional questions you thought of later. Finally, extend an invitation for further discussion or action. This could be something as simple as asking if they have any questions or saying that you'd be happy to discuss the matter further over the phone or in person. By including these three things, you'll make sure that your follow up email is helpful and informative for the recipient. It will also help to keep the ball rolling on whatever it is you're trying to accomplish.

What are some common mistakes people make when following up after a meeting?

Some people don't follow up at all, which can be a big mistake. Others send a generic email that could be sent to anyone, instead of personalizing it for the person they met with. And finally, some people wait too long to follow up, which can make it seem like they're not interested in building a professional relationship with the recipient. With a little bit of care, you can avoid these mistakes and ensure that your polite meeting follow up email is successful and brings you closer to achieving your goals.

How can I track whether or not my follow up email was effective?

One way to track the success of your follow up email is to ask the recipient for a response. This could be as simple as asking if they've had a chance to look at the information you sent them or if they have any questions. You could also set a deadline for a response so that you have a better idea of how long it takes for them to get back to you. By tracking the success of your follow up email, you'll be able to improve your email strategy for future meetings and know whether or not your follow up was effective.

Tagasi Mallide juurde Looge konto TASUTA

Meie veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates eeldame Teie luba küpsiste paigaldamiseks, nagu on üksikasjalikult kirjeldatud meie privaatsuse ja küpsiste poliitika.

×
Plaanige üks-ühele kõne ja avastage, kuidas LiveAgent Teie ettevõttele kasulik võib olla.

Oleme saadaval mitmetel kuupäevadel

Plaani demo