Word of mouth is the process of telling people you know a particular product or service, usually because you think it is good and want to encourage them to try it.
Mida tähendab suusõna?
Suusõna on suhtlusviis läbi rääkimise, teisisõnu on suusõna informatsiooni kandmine ühelt inimeselt teisele.
Näide: Toote või teenuse kasutaja räägib sõprusringkonnas antud tootest. Kui kasutajal on halb klienditeeninduse kogemus, võib see edasi kanduda inimestele kellega ta kohtub. Selle tulemusena võivad nad suure tõenäosusega otsustada mitte osta sama ettevõtte tooteid.
Kui tähtis on suusõna?
Suusõna eesmärk on võita klientide lojaalsus ja usaldus. Kuna elame maailmas, kus kõik proovivad meile midagi müüa, võib usalduse võitmine olla raske. Inimesed otsivad soovitusi ja arvustusi. Seega hea kliendikogemuse omamine julgustab kliente Teie toodetest rääkima. See loob lojaalseid kliente, mis omakorda kasvatab müüki ja kliendirahulolu.
Suusõna on madalahinnaline ja väärtuslik turundusstrateegia igale brändile. Sellest võib kergesti mööda vaadata. Seega peaks fookuses olema kauakestvate suhete ehitamine ja kogukonna loomine. Suusõna on tähtis ja kasulik pikaajaline strateegia.
Kuidas suusõna toimib?
Esiteks saavad traditsiooniliselt kliendid oma soovitused/arvustused suusõnaliselt. Näiteks sõbra või pereliikme käest.
Teine võimalus on see, et inimesed otsivad läbi sotsiaalmeedia soovitusi ja tunnustusi. Tänapäeval on uurimine internetist levinum viis otsustada, kas soovitakse toodet või teenust osta. Seda kutsutakse suusõnaliseks turunduseks.
Näide: Ben ja Sarah on huvitatud palkama koristusfirma oma koju. Mõlemad asuvad uurima nende linnas asuvaid koristusfirmasid. Ben leidis Trustpiloti arvustuste põhjal paar head ettevõtet. Seega otsustavad nad neist ühega teenuse saamise eesmärgil kontakti võtta. Pärast suurepärast kogemust jagavad nad seda inimestega oma kinnises ringis. Nii läbi arvustuste toimibki suusõna.
Mis on suusõnaline turnudus?
Lühidalt on suusõnaline turundus sama strateegia mis lihtsalt suusõna. Peamine erinevus on selles, et suusõnaline turundus on ergutatud brändi või ettevõtte poolt. Traditsiooniline suusõna toimub aga iseenesest. Suusõnalise turunduse eesmärgiks on turustada toodet või teenust, et saada rohkem kokkupuudet.
Mis on teised suusõnalise turunduse kasutegurid?
- Klientide usaldus
- Ehitada oma toote ümber kogukond
- Pikajalised suhted klientidega (lojaalsed kliendid)
- Vähem kulusid turundusele
- Suurem käive
- Klientide kaasamine
Kuidas ehitada suusõnalist turundust?
- Pakkuge suurepärast kliendikogemust
- Inspireerige kliente looma sisu Teie brändi kohta
- Julgustage arvustusi/tunnustusi oma toodete või teenuste kohta
- Motiveerige mõnede eriliste allahindluste/toodetega
- Pöörduge samastutavate suunamudijate poole
Would you like to know how to manage your customer's inquiries smoothly?
Get a Help desk software that allows you to handle all customer inquiries effectively from one interface.
Frequently asked questions
Mis on suusõnaline turundus?
Suusõnaline turundus on turunduse vorm, mis hõlmab endas klientidele "sosistamist" mõne toote või brändi kohta. IEesmärgiks on eetilisel ja mitte pealetükkival moel käivitada arutelu antud teemal. Lõplik mõju peaks olema kaubamärgi või toote üle peetavad arutelud, mis toovad kaasa suurema kaubamärgi tuntuse või ostu. Selline turundus ei pane kliente tundma, et bränd on neid sundinud ja rünnanud.
Kuidas luua suusõna?
Suusõnalist turundust saab luua mitmel moel. Parim positiivse turunduse tööriist on loomulikult Teie kliendid. Mida siis teha, et kliendid sooviksid kasutada suusõna? Rääkige neile oma uuest tootest ja paluge seda proovida. Pange neid tundma, et nende arvamustel on väärtus või eristage neid, tehes pühendatud toote promosid. Looge aruteluks ruumi, selleks võib olla foorum, Facebooki grupp või lihtsalt võimalus lisada kommentaare veebilehe postituste või portaalide kirjete alla. Hoidke klientidega pidevat kontakti. Palgake inimene, kes viib läbi suusõnalise turunduse tegevusi.
Miks on suusõnaline turundus efektiivne?
Suusõnaline turundus on väga efektiivne, kuna internet pakub selleks rohkelt tööriistu. See võimaldab edastada teavet ja luua sotsiaalseid suhteid. Suusõnaline turundus peaks algama antud teema arutelu käivitamisega. Ainult arutelu vältel tuleks tagasihoidlikult mainida meie poolt reklaamitavat toodet või brändi. Ennekõike tuleb meeles pidada loomulikkust ja pealetükkimatust.