Mis on KPI?
Peamised tulemusnäitajad (Key Performance Indicators, KPI) on ettevõtlusuuringutes kasutatav meede, mis aitab omanikul või tegevjuhil oma äri jälgida. Igal ärivaldkonnal on oma KPI. Turunduse või klienditeeninduse valdkonnas on näitajad järgmised:
- Keskmine ooteaeg: see on keskmine aeg, mis kulub eesliinil päringule vastamiseks.
- Keskmine lahendamise aeg: aeg, mis meeskonnal kulub kliendi probleemi lahendamiseks.
- Klientide lahkumine: kui kliendid lõpetavad ettevõttega suhtlemise.
- Klientide rahulolu skoor: mõõdab teie klientide rahulolu lühikese aja jooksul.
Frequently Asked Questions
Mida tähendab KPI?
KPI ehk võtmetulemusindikaator on väärtus, mis näitab, kui tõhusalt ettevõte saavutab peamised ärieesmärgid. Organisatsioonid kasutavad KPI-d selleks, et hinnata oma eesmärkide saavutamise edukust. Tänu nende andmete jälgimisele teavad nad, kas nende tegevus on tõhus või mitte.
Millised on KPI-de näited?
KPId sõltuvad sellest, mida teie ettevõte tahab jälgida. Näiteks turundusosakonnas võivad need olla: brändi tuntus, klientide kaasamine, turunduskvalifitseeritud leaadid (MQL) ja kliendihankekulud (CAC), müügiosakonnas on need: igakuine müügikasv, keskmine kasumimarginaal või toote tulemuslikkus. SaaS-is võivad need seevastu olla: likviidsusindeks, KPI Net Promoter Score (NPS) ja KPI kliendi soetamiskulu (CAC).
Millal kasutada KPI-d?
Me kasutame KPI-d siis, kui soovime jälgida edusamme konkreetse eesmärgi saavutamisel aja jooksul. Eesmärgid võivad muutuda, nagu ka tulemused ja edusammud nende suunas. On äärmiselt oluline neid jälgida ja kindlaks teha, kas need on rahuldavad või mitte.
Expert’s note
KPI ehk võtmetulemusindikaator on väärtus, mis näitab, kui tõhusalt ettevõte saavutab peamised ärieesmärgid.
Aasta 2022 ja digitaalne tehnoloogia on olulisem kui kunagi varem. Kontaktikeskuse tarkvara avab uksed erinevatele valdkondadele, samal ajal kui kliendivoolavust tuleks vähendada. LiveAgenti kuine uuendus toob pidevat pühendumust. Twitteri integratsiooni tasustamise struktuur on muutunud, samal ajal kui vestlusrobotid võivad täiendada klienditeenindust. Klienditugi kasutab WhatsAppi, mis on oluline kanal otsesuhtluseks klientidega. Klienditeeninduses on populaarne ka kõnekeskuse ja e-posti haldussüsteemi kasutamine. Lisaks on oluline tagasiside saamine ja foorumitarkvara kasutamine.
Pakkuge erakordsetklienditeenindust.
Reaalajas vestlus on oluline tööriist iga klienditoe agendi jaoks, aidates suurendada tulusid kuni 48%. Samuti aitab kõnekeskus lahendada klientide probleeme isiklikuma lähenemisega, suurendades probleemide lahendamist kuni 56%. LiveAgent pakub mitmekülgset klienditoe lahendust, mis hõlmab ka piletisüsteemi, sotsiaalmeediat, teadmusbaasi ja palju muud. Alustage tasuta prooviperioodi ja avastage, miks LiveAgent on valdkonna liider.